ساختمان‌های مسکونی باید پس از 20سال بازسازی شوند

رییس انجمن تولیدکنندگان و فن‌آوران صنعتی ساختمان گفت: دولت باید در کنار سیاست‌های جدید تعدیل قیمت مسکن به دنبال راهکارهایی برای افزایش مقاومت واحدهای ساختمانی باشد. «بهروز سرابندی» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری برنا، با بیان اینکه قیمت مسکن در استان تهران از بهار سال جاری در یک رکود نسبی قرار دارد، گفت: افزایش نامتعارف و فزاینده قیمت مسکن طی سال‌های ۸۶ و ۸۵ موجب شد که در سال ۸۷ مردم عطای خانه‌دار شدن را به لقای آن ببخشند.

وی اظهار داشت: اقدام ضربتی دولت در منع بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و اتخاذ سیاست دریافت مالیات مکرر از دلایل اصلی ثابت ماندن قیمت مسکن طی سال جاری است.

رییس انجمن تولیدکنندگان و فن‌آوران صنعتی ساختمان خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و همچنین عدم‌اعطای وام‌های مسکن بانک‌های خصوصی، سرمایه‌ای نزد مردم برای خرید خانه باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه دولت باید در کنار سیاست‌های جدید تعدیل قیمت مسکن به دنبال راهکارهایی برای افزایش مقاومت واحدهای ساختمانی باشد، افزود: مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی یکی از برنامه‌های کشورهای پیشرفته برای کاهش قیمت مسکن است؛ چراکه پس از اجرای این برنامه مردم مجبور نخواهند بود پس از گذشت ۲۰سال با صرف مصالح ساختمانی جدید اقدام به نوسازی واحدهای مسکونی خود کنند.

سرابندی تاکید کرد: استفاده از مصالح ساختمانی جدید علاوه‌بر افزایش قیمت این مصالح موجب کاهش مقدار آنها در بازار و به دنبال آن بالا رفتن هزینه‌های ساخت‌و‌ساز می‌شود.

وی تصریح کرد: تصویب لایحه بیمه مسوولیت مجریان ساختمانی سبب خواهد شد که دولت بتواند به راحتی با متخلفانی که نسبت به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی بی‌تفاوت هستند برخورد کند.

رییس انجمن تولیدکنندگان و فن‌آوران صنعتی ساختمان با اشاره به حادثه فرو ریختن ساختمانی مسکونی در منطقه سعادت‌آباد تهران گفت: در صورت اجرا شدن لایحه تضمین مسوولیت مجریان ساختمانی، ارگان مسوول فجایعی این‌چنینی به راحتی شناخته خواهند شد.