تشکری با بیان اینکه نزدیک به ۷۰۰ واگن مترو در تهران نیاز به تعمیر اساسی دارد، گفت: ۱۵۵۰ میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی واگن‌‌‌های مترو اختصاص داده شده است و در سال ۱۴۰۲، ۵۰‌درصد از کل واگن‌‌‌های مترو اورهال می‌شود. تعمیرات اساسی بقیه واگن‌‌‌ها نیز در سال آینده انجام خواهد شد.  به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، در بخش اتوبوسرانی حدود ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیازمند اورهال وجود دارد که می‌توانند پس از تعمیر به چرخه سرویس‌‌‌دهی بازگردند و ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوس‌‌‌ها بودجه منظور شده است. او در عین حال به این واقعیت ملموس اما تلخ اشاره کرد که در هر حال تعداد ناوگان ناکافی است و اگر بخواهیم سهم حمل‌ونقل عمومی از سفرهای روزانه شهری را افزایش و ترافیک سنگین را کاهش دهیم، باید درصدد بهبود کمیت و کیفیت ناوگان باشیم. از این رو در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران ۶‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس جدید (تک‌‌‌کابین، دوکابین و سه‌کابین) پیش‌بینی شده است. البته دولت هم قرار است ۲‌هزار دستگاه اتوبوس در اختیار تهران قرار دهد. وی افزود: قراردادهایی منعقد شده و قرار است ساخت اتوبوس‌‌‌ها آغاز شود. همچنین ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت سازندگان داخلی استفاده کنیم.

تشکری‌هاشمی امیدوار است مساله واردات اتوبوس دست دوم به کلی منتفی شود. او در این رابطه توضیح داد: فکر می‌‌‌کنم با بودجه‌‌‌ای که امسال درنظر گرفته‌‌‌ایم دیگر نیازی به اتوبوس دست دوم نباشد. ما شاید اتوبوس‌‌‌های دست دوم را به یک‌‌‌سوم قیمت خریداری کنیم، اما قطعا عمر آنها کمتر است، اما اتوبوس‌‌‌های جدید بادوام‌‌‌تر بوده و عمر بالاتری خواهند داشت. البته بر اساس مصوبه هیات دولت اجازه خرید اتوبوس دست دوم داده شده است اما ما ترجیح می‌‌‌دهیم که اتوبوس جدید و تولید داخل خریداری کنیم.

او وعده داد با توجه به اعتبارات پیش‌بینی‌شده در سال‌جاری بین ۴ تا۵‌هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان پایتخت افزوده شود. به گفته تشکری، افزون بر این ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای کمک به خرید ون در نظر گرفته شده است و ناوگان ون امسال احیا خواهد شد. البته بخشی از هزینه خرید ون را مالکان پرداخت می‌کنند اما کمک مدیریت شهری می‌تواند گره نوسازی ون‌‌‌ها را باز کند.