ابوالفضل فلاح، معاون مالی و اداری شهرداری تهران نیز با بیان اینکه یکی از افتخارات شهرداری این است که به قانون عمل کرده و حساب خزانه متمرکز را اجرا کرده است، گفت: ایجاد این حساب از هدررفت منابع بودجه پیشگیری می‌کند. مقصود فلاح از هدررفت منابع، پرداختی‌‌هایی است که بعضا به اسم حقوق صورت می‌گرفت، اما رهگیری‌‌ها نشان داده این مبالغ در واقع حقوق نبوده است! از دیدگاه معاون شهردار تهران، ایجاد خزانه واحد می‌تواند از بروز این قبیل تخلفات جلوگیری کند. وی خاطرنشان کرد: متاسفانه سال‌های قبل و نیز در نیمه اول سال گذشته، بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به نام «حقوق و دستمزد» دریافت می‌شد، اما حقوق پرداخت نمی‌شد که این مبلغ می‌توانست برای تامین تجهیزات مترو مورد استفاده قرار گیرد.

فلاح گفت: برای استقرار خزانه واحد باید سه گام ‌برداریم که عبارتند از: تشکیل حساب‌‌ها، پرداخت ذی‌نفع واحد و تعیین ذی‌نفع واحد پیمانکاران که گام سوم همان مدیریت بدهی‌‌ها است. وی در پاسخ به این سوال که برخی‌‌ها نگران درآمد اختصاصی شرکت‌‌ها مثل درآمد ناشی از کسری پارکینگ و قطع درخت هستند، گفت: این درآمدها به خزانه وارد می‌شود و دوباره به حساب شرکت‌‌ها بازگشت داده می‌شود اما حالا دقیقا می‌دانیم که چه مقدار درآمد حاصل شده و به چه میزان هزینه شده است؛ نه اینکه مثل سال‌های گذشته موضوع به برگزاری مجامع موکول می‌شد و در رفت و آمدها گم می‌شد.

به گزارش «ایسنا»، نهایتا لایحه تایید حساب تمرکز وجوه درآمدی ۲۳ سازمان و شرکت شهرداری تهران به تصویب اعضای شورای شهر رسید.