به گزارش خبرگزاری شهر، محمود ترفع به تمام کارخانه‌هایی که قصد تولید اتوبوس برقی را دارند، توصیه کرد به شرایط جغرافیایی شهرها به ویژه تهران توجه کنند و اتوبوس‌ها به صورت شبانه شارژ شوند و حداقل پیمایش ۲۰۰ کیلومتر در روز را داشته باشند.

به گفته وی، این نوع از اتوبوس‌ها شب در پایانه‌های اتوبوسرانی شارژ می‌شوند و در روز فارغ از هر شارژ شدنی، به مسافران سرویس‌دهی می‌کنند. وی با بیان اینکه متوسط پیمایش اتوبوس در تهران حدود ۱۵۰ کیلومتر است اما تعدادی از خطوط تا ۱۷۰ کیلومتر هم پیمایش روزانه دارند، عنوان کرد: به همین علت از کارخانه‌ها درخواست کرده‌ایم ظرفیت طی کردن مسیر اتوبوس‌های برقی حداقل ۲۰۰ کیلومتر باشد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در پاسخ به این پرسش که چه زمانی شهروندان می‌توانند شاهد ورود اتوبوس‌های برقی به شهر باشند، گفت: شرکت واحد دو پروژه برقی را به صورت موازی جلو می‌برد.

او افزود: یک پروژه مربوط به ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی می‌شود که فراخوانی برگزار و کنسرسیومی برنده شد. قرار بر این بود که ۵۰ دستگاه اتوبوس به صورت CBU (قطعات آماده) وارد کشور شود که درحال حاضر یک دستگاه به عنوان  نمونه وارد کشور شده است. اما باتوجه به اینکه همزمان با انعقاد این قرارداد، کارخانه‌های داخلی یک نمونه اتوبوس تمام برقی تولید کرده‌اند، به احتمال زیاد ورود ۴۹ دستگاه دیگر از اتوبوس‌های برقی به کشور ممنوع می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: اگر مجوز ورود ۴۹ دستگاه اتوبوس برقی دیگر صادر نشود، باید کنسرسیوم برنده از طریق خط داخلی که دارد اتوبوس‌ها را داخلی‌سازی کند. البته به علت بومی‌سازی یک دستگاه اتوبوس تمام برقی ممکن است انجام قرارداد ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی طولانی‌تر شود.