دنیای اقتصاد: روز شنبه در حالی خبر مشخص شدن ترکیب کمیسیون‌های شورای شهر پنجم انتشار یافت که بعد از گذشت ۷۲ ساعت، محتوای خبر توسط برخی از اعضای منتخب شورا با «عدم تایید» روبه‌رو شد.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، بر اساس اخبار اولیه اعلام شده، ترکیب موقت شش کمیسیون تخصصی شورای شهر به این صورت منتشر شد: کمیسیون عمران و حمل‌ونقل با حضور محسن هاشمی، افشین حبیب‌زاده، محمد علی‌خانی، الهام فخاری؛ کمیسیون معماری و شهرسازی با حضور علی اعطا، محمد سالاری، زهرا نژادبهرام؛ کمیسیون برنامه و بودجه با حضور بهاره آروین، محمود میرلوحی، مجید فراهانی، حسن رسولی، مرتضی الویری؛ کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با حضور حسن خلیل‌آبادی، جواد حق‌شناس، احمد مسجدجامعی، شهربانو امانی؛ کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری با حضور آرش میلانی، زهرا صدراعظم نوری، ناهید خداکرمی؛ کمیسیون حقوقی و نظارت با حضور حجت نظری و ابراهیم امینی. اما روز گذشته این خبر توسط بهاره آروین، منشی هیات‌رئیسه سنی شورای پنجم تکذیب شد؛ از این بابت که طبق گفته وی، اسامی اعضای کمیسیون‌ها هنوز قطعی نشده و چند پیشنهاد دیگر نیز باید بررسی شود. آروین خبر مذکور را دچار نواقص و اشتباهاتی عنوان و اضافه کرد که نام الهام فخاری به اشتباه در ذیل کمیسیون عمران و حمل ونقل قید شده است چراکه وی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی عضو شده است. از طرفی ترکیب کمیسیون حقوقی و نظارت نیز با ساز و کاری متفاوت از سایر کمیسیون‌ها تعیین می‌شود و هنوز اعضای آن نهایی نشده است. آن‌گونه که این عضو منتخب شورای پنجم گفته است، از آنجا که پس از پایان چهارمین جلسه غیررسمی اعضای منتخب شورای پنجم شهر تهران، برخی از اعضا خواستار تغییر کمیسیون خود بودند، هیات‌رئیسه سنی تصمیم گرفت انتشار خبر تعیین موقت اعضای کمیسیون‌ها را تا جلسه بعدی اعضا که حداکثر تا روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود، به تعویق بیندازد.

او در کانال شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی به حرف و حدیث‌ها درباره انتخاب شهردار نیز واکنش نشان داد. بر اساس اظهارات او، طی دو هفته سپری شده از خرداد مجموعا چهار جلسه غیررسمی با دعوت از کلیه منتخبان شورای پنجم برگزار شده که در این جلسات هنوز نحوه انتخاب شهردار مورد بحث قرار نگرفته است؛ چراکه تهیه گزارشی جامع از وضع موجود شهر و شهرداری تهران در اولویت قرار دارد. مقصود منتخبان شورای شهر این است که در وهله اول بتوانند گزارشی شفاف از وضعیت شهر و شهرداری در زمانی که شورای شهر پنجم آن را تحویل می‌گیرند، به افکار عمومی ارائه دهند. اعضای شورای پنجم برای ارائه این گزارش توافق کردند تا ابتدا میان اعضای خود «تقسیم کار» کنند و به این ترتیب بنابر اولویت‌های اعضا، آنها در قالب کمیسیون‌های موجود در ساختار شورای شهر حضور یافتند. آروین خاطرنشان کرد: هیات‌رئیسه سنی درباره انتخاب شهردار در یکی از جلسات پیشنهاد «طراحی نظام‌نامه‌ای از ویژگی‌های موردنیاز برای شهردار آینده» را ارائه داد اما با توجه به در اولویت قرار داشتن تهیه گزارش جامع و تقسیم کار میان اعضا، بررسی این پیشنهاد از دستور کار خارج و به جلسات بعد موکول شد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، فارغ از تغییراتی که قرار است در ترکیب موقت کمیسیون‌های شورای پنجم صورت بگیرد و نتیجه نهایی فردا (چهارشنبه) اعلام شود، انتظار این است که با توجه به کاهش اعضای شورای شهر تهران از ۳۱ به ۲۱ نفر، منتخبان مردم ابتدا ساختار شورا را مورد مطالعه قرار دهند تا در صورت نیاز به بازنگری در چیدمان کمیسیون‌ها درباره تصمیمات احتمالی نظیر حذف، ادغام یا تفکیک کمیسیون‌های موجود و همچنین تشکیل کمیسیون‌های جدید تصمیم‌گیری کنند و سپس در گام بعدی، تصدی مسوولیت‌ها توسط اعضای منتخب شورا را تعیین‌تکلیف کنند.