دنیای اقتصاد: شورای شهر تهران دیروز پس از گذشت حدود سه‌هفته از تصویب بخش درآمدی بودجه سال آینده شهر تهران با حجم ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان، بخش هزینه‌ای بودجه را نیز بررسی و تصویب کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه طبق برنامه ۵ ساله شهرداری تهران باید بودجه به ۲۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان می‌رسید، گفت: با توجه به عقب‌ماندگی در درآمدها برای سال ۹۶ نیز با ۲۰ میلیارد تومان افزایش در سال جاری، رقم ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای بودجه تعیین شده است.

علیرضا دبیر بودجه سال ۱۳۹۶ را در ۶ حوزه ماموریت‌های خدمات شهری،‌ اجتماعی و فرهنگی، شهرسازی و معماری، مدیریت بحران، فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک خواند و افزود: در حوزه ماموریت‌های خدمات شهری تفکیک حقوق کارکنان سازمان مدیریت پسماند از ماموریت‌های تحت عنوان پردازش، دفع پسماند و کرایه ماشین‌آلات جدا شده و ایجاد ردیف اعتباری مستقل به منظور پرداخت حقوق سازمان پسماند برای شفاف‌سازی انجام شده است. در حقیقت این سازمان ۷۹۹نفر نیرو دارد که با جدا شدن ردیف هزینه‌ای برای حقوق کارکنان هزینه سایر بخش‌ها به تفکیک مشخص شده است. همچنین ایجاد ردیفی به منظور بازخرید و بازنشستگی انگیزشی کارکنان به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان انجام شده است.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بودجه سازمان آتش‌نشانی اشاره کرد و افزود: ۴۶۴ میلیارد تومان مربوط به حقوق و مزایا و هزینه‌های جاری و ۳۶ میلیارد تومان به منظور ترمیم و جبران حقوق ماموران عملیاتی آتش‌نشانی از مرتبه ۴ تا ۱۴ که جمعا ۵۰۰ میلیارد تومان است، در بودجه سال ۱۳۹۶ اختصاص پیدا خواهد کرد. همچنین عوارض ایمنی ساختمان و پروانه‌های صادره مستقیم به حساب آتش‌نشانی برای خرید امکانات و تجهیزات و ماشین‌آلات به مبلغ ۱۳۵ میلیارد تومان واریز خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه درآمد تمام سازمان‌های شهرداری تهران باید به خزانه دولت واریز شود ولی برای سازمان آتش‌نشانی استثنایی قائل شدیم تا این درآمد از محل عوارض به‌صورت مستقیم به حساب سازمان آتش‌نشانی واریز شود اظهار کرد: همچنین ۶۵‌میلیارد تومان به منظور تامین تجهیزات و به‌روزسانی امکانات آتش‌نشانی در بودجه سال ۹۶ اختصاص پیدا خواهد کرد که جمعا ۲۰۰ میلیارد تومان به منظور خرید امکانات و به‌روزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات به این سازمان اختصاص داده شده است. کلیه اعتبارات درنظر گرفته شده به جز املاک واگذار شده برای احداث ایستگاه‌های آتش‌‌نشانی خواهد بود.

به گزارش «دنیای اقتصاد» نکته جالب توجه در حوزه ایمنی و مدیریت بحران ایجاد ۱۵ عدد سوله ورزشی تحت عنوان سوله ورزشی الزهرا به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای تخلیه سوله‌های مدیریت بحران و تحویل آن به سازمان مذکور در ۱۵ منطقه است. به این معنی که برای ساخت هر سوله بحران حدود یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده ‌است.