امروزه سازمان‌ها و موسسات غیر انتفاعی نقشی بسیار مهم در آگاهی افراد جامعه و توسعه مسوولیت اجتماعی مطلوب و موثر در سازمان‌ها، ایفا می‌کنند. این سازمان‌ها به کمک برگزاری کمپین‌ها و تبلیغات محیطی خلاقانه به این اهداف خود دست می‌یابند و فعالیت‌های آنان ابزاری بسیار موثر برای آموزش جامعه و بهبود فضای کسب‌وکار به شمار می‌روند. استفاده از این تبلیغات خلاقانه محیطی که می‌توانند تا مدت‌ها ذهن افراد را معطوف خود کنند، روشی نوآورانه در دستیابی به این رویکرد خواهد بود. در اینجا نمونه‌های موفقی از این نوع تبلیغات محیطی خلاقانه را می‌بینیم.

بنیاد Plant for the Planet

با هدف افزایش آگاهی در میان کودکان و بزرگسالان در مورد مساله تغییرات آب و هوایی تاسیس شده است. این بنیاد در تبلیغی خلاقانه با شعار «هر برگ دی‌اکسید کربن را به دام می‌اندازد» مردم را به افزایش کاشت درختان و گیاهان تشویق کرده است.


صندوق جهانی طبیعت

(WWF)، بزرگ‌ترین اتحادیه بین‌المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است که در تبلیغی خلاقانه و با شعار «قبل از آنکه دیر شود» نابودی محیط زیست را با کاهش عمر و سلامت انسان پیوند زده است.


کمپین تبلیغاتی CRS

از عکس‌های تاثیرگذار و شعار «لایک کردن کمک نمی‌کند» استفاده کرده تا نشان دهد عکس‌العمل تنها در شبکه‌های اجتماعی صرفا نمی‌تواند به افراد نیازمند کمک کند و آنها را به انجام کارهای داوطلبانه تشویق می‌کند.