بسیاری از تبلیغات موجود در اطراف ما خسته‌کننده و تکراری هستند ولی آژانس‌های تبلیغاتی وجود دارند که جز خلاقیت کار دیگری نمی‌کنند و با ایده‌های جدید تبلیغاتی معمولا سر وصدای زیادی به پا می‌کنند. • مانکن‌هایی که از انسان‌ها تقلید می‌کنند




یک فروشگاه بزرگ در ژاپن از مانکن‌هایی استفاده کرد که حرکات مشتریان و عابران پیاده را تقلید می‌کردند. این مانکن‌ها که در ویترین فروشگاه قرار داده شده بودند، به فناوری کینکت مجهز بودند.
این کمپین باعث شد که مردم مدت طولانی را در مقابل این فروشگاه بایستند.

• فوتبال فرضی، نوشابه واقعی



پپسی برند دیگری است که برنامه کاملی برای بهره‌برداری از فرصت باارزشی مانند جام جهانی فوتبال داشت. این شرکت کمپین‌های زیادی را با محوریت جام جهانی فوتبال برگزار کرد که در یکی از آنها از یک دستگاه فروش نوشابه استفاده شده بود. این دستگاه یک دستگاه معمولی نبود بلکه به شکل تعاملی (interactive) عمل می‌کرد. نحوه کار این دستگاه تعاملی به این شکل بود که فرد جلوی آن می‌ایستاد و حرکات یک فوتبالیست را انجام می‌داد. این حرکات دقیقا به همان شکل در مانیتور دستگاه فروش نوشابه شبیه‌سازی می‌شد. زمانی که فرد به جلوی دروازه می‌رسید و توپ را وارد دروازه می‌کرد، یک قوطی نوشابه پپسی به‌عنوان هدیه از دستگاه بیرون می‌آمد.

• پرچم‌های شاد



اخیرا مشخص شده است که پرچم دانمارک، که به‌عنوان شادترین کشور جهان معرفی شده است، در لوگوی شرکت کوکاکولا مستتر است. یکی از سنت‌های این کشور، اهدای پرچم دانمارک به مسافرانی است که وارد این کشور می‌شوند.
به همین دلیل، کوکاکولا لوگوی خود را طوری طراحی کرده است که مردم بتوانند پرچم دانمارک را از آن خارج کنند و به مسافران هدیه دهند.



منبع: دوماهنامه توسعه مهندسی بازار