گروه بنگاه‌ها: موسسه آموزش عالی ایرانیان با همکاری دانشگاه «آلتو» فنلاند، دوره دوساله مدیریت اجرایی برای مدیران ارشد را برگزار می‌کند. روزبه پیروز، بنیان‌گذار موسسه آموزش عالی ایرانیان در نشستی با حضور خبرنگاران گفت: برای ورود به بازار و اقتصاد جهانی باید بین‌المللی فکر کنیم. وی با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های بین‌المللی مدیریت در ایران افزود: با توجه به گسترش حضور بخش‌خصوصی در زمینه‌های مختلف اقتصادی هدف‌گذاری این دوره برای جذب مدیران بخش‌خصوصی کشور است. وی با اشاره به روابط جدید کشور در تجارت و اقتصاد بین‌الملل افزود: کشورهایی مانند چین و هند میلیون‌ها دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌‌اند.

پیروز اضافه کرد: ما از طریق موسسه آموزش عالی ایرانیان توانسته‌ایم پلی میان توانایی ایرانیان خارج از کشور با اقتصاد داخلی ایجاد کنیم.

وی دانشگاه آلتو را دانشگاهی منحصر به فرد برای پاسخگویی به اولویت‌های پژوهشی در دنیای کسب و کار امروز دانست و گفت: این دانشگاه از تلفیق دانشکده اقتصاد هلسینکی، دانشگاه فنی هلسینکی و دانشگاه هنر و طراحی هلسینکی تشکیل شده است.

وی افزود: این دانشگاه با کسب تاییدیه از سوی سه مرکز معتبر آموزش‌های مدیریت جهانی در سال ۲۰۰۷ میلادی به جمع معدود دانشگاه‌هایی که این تاییدیه را دارند پیوست. بنیانگذار موسسه آموزش عالی ایرانیان در ادامه اضافه کرد: از آنجا که براساس رتبه‌بندی فایننشال تایمز در سال ۲۰۱۳ دانشگاه آلتو به‌عنوان یکی از ۱۰۰ دوره برتر مدیریت اجرایی در دنیا شناخته شده این دانشگاه را برای همکاری با ایران انتخاب کردیم. وی با اشاره به اینکه نخستین گروه از این دوره مهرماه امسال آغاز خواهد شد گفت: این دوره به زبان انگلیسی تدریس شده و یک هفته نیز در شعبه آلتو در سنگاپور تشکیل خواهد شد. در این نشست ماریا سیرکیا به نماینده دانشگاه آلتو درباره دلایل انتخاب ایران برای همکاری گفت: در راستای استراتژی توسعه آلتو از آنجا که ایران کشوری با منابع طبیعی وسیع و پتانسیل منابع انسانی بالا است، این کشور را انتخاب کرده‌ایم. وی افزود: آلتو در سراسر دنیا در حال فعالیت است و پس از

خاور دور اکنون در خاورمیانه حضور پیدا کرده‌ایم. همچنین در نظر داریم با بومی‌سازی آموزش جهانی را به ایرانیان ارائه دهیم.