فاطمه ابوالحسن‌لو

دانشکده بازرگانی شیکاگو یک مدرسه کسب و کار وابسته به دانشگاه شیکاگو واقع در شهر شیکاگو، ایلینویز می‌باشد که قبلا به عنوان دانشکده تحصیلات تکمیلی بازرگانی شناخته می‌شد. شیکاگو بوث دومین مدرسه قدیمی‌در آمریکا می‌باشد و اولین این مدارس در ارائه مدیریت اجرایی و ارائه دکترا در این زمینه است. در سال ۲۰۰۸ با توجه به کمک ۳۰۰ میلیون دلاری دیوید جی‌بوث (سومین وقف بزرگ به مدارس کسب وکار) به نام شیکاگو بوث نامگذاری شد. پردیس اصلی دانشکده در‌هاید پارک شیکاگو قراردارد و مدرسه پردیس‌های دیگری در لندن، سنگاپور و در مرکز شیکاگو به خود اختصاص داده است. زمینه تحقیقاتی مدرسه، مالی، اقتصاد، بازاریابی کمی‌ و حسابداری می‌باشد. تاریخچه این دانشکده به سال ۱۸۹۸ بر می‌گردد زمانی که جیمز لورنس عضو هیات علمی‌، اداره کالج بازرگانی و سیاست را برعهده گرفت که به نوعی در ادامه گسترش اصول بنیادی دانشگاه در هدایت علمی‌و بررسی مسائل بزرگ اقتصادی و اجتماعی بوده است. برنامه تا سال ۱۹۱۶ در مقطع لیسانس بوده و بعد درجات کارشناسی ارشد پژوهش محور و بعد از آن درجه دکترا به آن اضافه شدند.

در سال ۱۹۱۶ دانشکده به مدرسه اقتصاد و علوم اداری تغییر نام داد و در سال ۱۹۲۲ اولین برنامه دکترا معرفی گردید در سال ۱۹۳۵ اولین برنامه MBA ارائه شد و در سال ۱۹۴۲ مقطع لیسانس حذف و دانشکده فقط به مراتب بالاتر پرداخت و در سال ۱۹۴۳ اولین برنامه مدیریت اجرایی آغاز شد. در سال ۱۹۵۹ نام دانشکده به مدرسه فارغ‌التحصیلی بازرگانی تغییر یافت و تا سال ۲۰۰۸ این نام را حفظ کرد.

در نیمه دوم قرن بیستم دانشگاه به فلسفه اقتصاد در زمینه بازار آزاد و لزوم حداقل دخالت دولتی پرداخت و به علت پویایی بالای دانشجویان و اعضای با نفوذ هیات علمی‌‌بخش اقتصاد، نوآوری دیگری در دانشگاه انجام شد و آن شروع برنامه دکترا در علوم تجاری در سال ۱۹۲۰ بود که بعدا با برنامه‌های دیگر گسترش پیدا کرد و در نهایت این مدرسه تنها مدرسه آمریکایی است که در سه قاره آسیا، اروپا و آمریکا برنامه ارائه می‌دهد.

مدارج علمی

این مدرسه‌،MBA اجرایی، نیمه وقت و تمام وقت ارائه می‌دهد و یکی از مراکز اصلی آموزش دانشگاهیان آینده می‌باشد که در زمینه‌های مختلفی مدرک دکترا می‌دهد.

برنامه دانشگاهی به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا ساختار دوره را با توجه به نیازمندی‌های خود انتخاب کنند این سیستم در تضاد با اکثر دانشگاه‌های معتبر می‌باشد که دانشجویان باید دوره‌های درسی را طبق سیستم آموزشی از پیش تعیین شده انتخاب نمایند. بنابراین تمایز اصلی سیستم، انعطاف آن در انتخاب برنامه درسی طبق نیاز افراد می‌باشد و گستره وسیعی را شامل می‌شود. البته برای دوره‌های تمام وقت و پاره وقت، درس رهبری (اثربخشی و توسعه رهبری) اجباری است که باید دانشجویان در ترم اول خود آن را انتخاب کنند.

رهبری بر مهارت‌های اصلی رهبری همانند انگیزش مردم، ساخت ارتباطات و تاثیرگذاری بر نتایج تمرکز دارد. دانشجویان دوره‌های تمام وقت می‌توانند مدرک MBA بین‌المللی (IMBA) در سیستم تبادل دانشجویی با دانشگاه‌های خارجی دریافت کنند، اما باید چند درس مشخص بگذرانند و کارآیی خود را به طور شفاهی به زبان غیربومی‌‌اثبات نمایند. مدیریت اجرایی نیز به نوبه خود بی‌نظیر می‌باشد، زیرا دانشجویان می‌توانند دوره تحصیلی خود را در سه پردیس دانشگاه بگذرانند و در نهایت دوره‌های پاره وقت دانشگاه از شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر و لینکد این و یوتویوب قابل دسترسی می‌باشد.

تمرکز تحصیلی

تمام دانشجویان می‌توانند در یک یا چند زمینه ادامه تحصیل بدهند:

• مدیریت عمومی • مدیریت منابع انسانی • کسب و کار بین‌المللی • مدیریت و رفتار سازمانی • مدیریت بازاریابی • مدیریت عملیات • مدیریت استراتژیک • حسابداری • مدیریت تحلیلی • مدیریت مالی تحلیلی • اقتصاد سنجی و آمار • اقتصاد • کارآفرینی • مالی

رتبه‌بندی

شیکاگو بوث در رتبه‌بندی بلومبرگ بیزینس ویک سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ مقام اول و در رتبه‌بندی بین‌المللی سال ۲۰۱۰ مجله اکونومیست مقام اول را کسب کرد.این مدرسه در اغلب موارد در رتبه‌بندی‌های مجلات یا مکان‌های علمی‌رتبه‌های مختلفی آورده است، اما همواره جزو ۵ دانشگاه اول مدارس کسب و کار بوده است. خود مدرسه شیکاگو برنامه‌های آموزشی برجسته خود را بدین گونه تعریف می‌کند:

کارآفرینی، حسابداری، امور مالی، بازاریابی، اقتصاد

داده‌های آماری

کل دانشجویان: ۳۵۰۱ ، تمام وقت ۱۱۷۷، پاره وقت:۱۱۷۷، مدیریت اجرایی: ۵۶۸، دکترا: ۱۱۵،

هزینه‌ها

هزینه دوره: ۹۹۹۵۳ دلار، بودجه سالانه پیشنهادی:۷۷۰۰۰ دلار، طول دوره‌: ۲۱ ماه ( تمام وقت)، زمان اقدام: مهلت ثبت نام تا آوریل هر سال می‌باشد.

تست زبان

ایلتس و تافل (انواع مختلف حداقل نمره تافل ۶۰۰)

سایر موارد

امتیاز GMAT: مهم، تجربه کاری: مهم، نامه‌های کاری و اداری: مهم ، مصاحبه: مهم، توصیه نامه‌ها: مهم ، مدرک لیسانس: مهم.

پذیرش

متقاضیان‌:سالانه تقریبا ۴۰۰۰ نفر، درصد پذیرش ۲۲ درصد، مصاحبه از پذیرفته شدگان:۱۰۰ درصد.

کمک‌های مالی

اقدام از طریق دفتر اختصاصی کمک‌های مالی مدرسه جهت دانشجویان تمام وقت

نحوه درخواست: در زمان اقدام برای پذیرش

وام تحصیلی‌: فقط برای بومیان

اطلاعات پذیرشی سال ۲۰۱۰

بین‌المللی: ۳۳ درصد، مزدوج: ۱۶ درصد

تجربه کاری‌: میانگین‌: ۵۵ ماه بازه کاری: ۳۵ تا ۸۰ ماه

میانگین سنی‌:۲۸ سال

امتیاز GMAT‌: میانگین نمره‌:۷۱۵ بازه نمره ۶۶۰ تا ۷۶۰

www.ChicagoBooth.edu/fulltime e