باز هم صندوق‌های پوشش سرمایه میلیاردر ساخت

الهام جوادی

دانیل اوچ موسس صندوق پوشش سرمایه اوچ- زیف در آمریکا است. او با ثروت ۳/۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ از سوی مجله فوربز به عنوان دویست و هشتاد و هفتمین ثروتمند جهان معرفی شد. او رییس و مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه اوچ زیف، یک صندوق پوشش سرمایه جهانی، است. دانیل اوچ در سال ۱۹۶۱ به دنیا آمد. اوچ در مدرسه سولومون شچر دی تحصیل کرد که اخیرا نیز مبلغ ۱۵ میلیون دلار را به این مدرسه اهدا کرده است. او سپس به مدرسه کسب و کار وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا رفت و از این دانشگاه با مدرک کارشناسی در رشته مدیریت مالی فارغ‌التحصیل شد. دانیل اوچ در سال ۱۹۸۲ کار خود را در دپارتمان ریسک آربیتراژ در بنگاه گلدمن ساکس شروع کرد. این شرکت یک شرکت بانکداری و سرمایه‌گذاری است که در امور سرمایه‌گذاری، اوراق قرضه، مدیریت دارایی‌ها و دیگر خدمات مالی در سطح جهانی فعال است و دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک واقع شده است. دانیل اوچ کمی‌بعد به عنوان رییس بخش تجارت دارایی‌های این شرکت انتخاب شد. اوچ در حدود یازده سال در شرکت گلدمن ساکس کار می‌کرد و به مقام نایب رییس شرکت رسید.

دانیل اوچ در سال ۱۹۹۴ گروه مدیریت سرمایه اوچ - زیف را با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۰۰ میلیون دلار راه اندازی کرد و مدیرعامل آن شد.. این سرمایه اولیه را برادران زیف تامین کردند. برادران زیف موسسان شرکت رسانه زیف دیویس بودند. فرزندان ویلیام زیف، درک، رابرت و دنیل سرمایه‌های خانواده را از طریق شرکت سرمایه‌گذاری برادران زیف مدیریت می‌کنند.

گروه مدیریت سرمایه اوچ- زیف در سال ۲۰۰۷ برای اولین بار وارد بازار سهام نیویورک شد. قیمت سهام این شرکت از آن زمان تا کنون در حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است استراتژی‌های چندگانه سرمایه‌گذاری گروه مدیریت سرمایه اوچ - زیف شامل آربیتراژ ریسک (معامله ارزی به سود - خرید سهام در یک بازار و فروش سریع آن در بازاری دیگر به منظور استفاده از تفاوت قیمت و کسب منفعت که به آن سود بدون ریسک نیز گفته می شود)، آربیتراژهای قابل انتقال و تبدیل، سازماندهی مجدد دارایی‌ها،‌ سرمایه‌گذاری‌های اعتباری، سرمایه‌گذاری‌های خصوصی و املاک و مستغلات می‌شود.

سرمایه‌های تحت مدیریت این گروه در حدود ۷/۲۸ میلیارد دلار است و بیش از ۴۰۰ نفر برای این شرکت مشغول به کار هستند. گروه مدیریت سرمایه اوچ - زیف علاوه بر دفتر نیویورک دفاتری در لندن، هنگ کنگ، مومبای و پکن دارد. این گروه بر اساس المان‌های بنیادین چون همسو سازی منافع در جهت منافع بنگاه، فرهنگ کار تیمی، حضور در سطح جهانی، هم افزایی در استراتژی‌های سرمایه‌گذاری، تمرکز بر زیرساخت‌ها و‌ شفافیت توانسته به کار خود به عنوان یک صندوق پوشش سرمایه بزرگ و معتبر ادامه دهد.

دانیل اوچ در امور خیریه نیز فعال است. او نایب رییس بنیاد رابین هود (یک سازمان خیریه که با جنگ در شهر نیویورک مقابله می‌کند) است.

دانیل اوچ ازدواج کرده و سه فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن شهر نیویورک در آمریکا است. اوچ به فعالیت در امور خیریه، اسکی و تاریخ علاقه دارد.