میلیاردرها به روز می‌شوند
تاکنون در این صفحه سرگذشت میلیاردرهای جهان و سیر رسیدن آنها به ثروت‌های میلیاردی را خوانده‌اید. منبع ما برای تهیه فهرست میلیاردرها اطلاعات مندرج در سایت فوربس در سال 2009 بوده است.

در راستای به روز کردن مطالب و در اختیار قرار دادن اطلاعات جدیدتر برای مخاطبان روزنامه، تصمیم داریم از این پس از فهرست سال ۲۰۱۰ استفاده کنیم. هر چند افراد موجود در این دو فهرست کم و بیش یکسان هستند، اما گه گاه جابه‌جایی‌هایی در جایگاه افراد اتفاق افتاده که چشم‌گیرترین آنها خط خوردن نام بیل گیتس به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا پس از بیش از یک دهه است.
در سال 2010 کارلوس سلیم مکزیکی توانست ثروت خود را 5/18 میلیارد دلار افزایش دهد و با ثروت 5/53 میلیارد دلاری از مقام سوم ثروتمندان جهان به جایگاه ثروتمندترین مرد جهان ارتقا یابد.
این افزایش بیش از هر چیز تحت تاثیر افزایش ۳۵ درصدی قیمت سهام شرکت مخابراتی آمریکن مویل بوده است که سلیم ۲۳ میلیارد دلار سهم در آن دارد. بیل گیتس نیز در سال ۲۰۱۰ توانست ثروت خود را به ۵۳ میلیارد دلار برساند که نسبت به سال گذشته ۱۳ میلیارد دلار افزایش نشان می‌دهد. رتبه سوم نیز توسط بافت اشغال شده که در سال ۲۰۱۰ ثروتی معادل ۴۷ میلیارد دلار داشته است.
تعداد میلیاردرهای جهان از 793 نفر در سال 2009 به 1011 نفر در سال 2010 افزایش یافته است که نشان از بهبود اوضاع و تخفیف آثار بحران اقتصادی دارد. با این وجود می‌توان تاثیر شرایط بحرانی آمریکا را در کاهش 5 واحد درصدی سهم میلیاردرهای آمریکایی از تعداد میلیاردرهای جهان نسبت به سال قبل مشاهده کرد.
در زیر فهرست میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۱۰ منتشر شده در سایت فوربس را تا رتبه ۹۰ که تاکنون در این صفحه به آن پرداخته شده است، می‌بینیم. ما در ابتدا به معرفی تازه واردان به فهرست، در سال ۲۰۱۰ خواهیم پرداخت و پس از آن به روال گذشته اما با استفاده از فهرست سال ۲۰۱۰، میلیاردرهای جهان را به ترتیب به مخاطبان معرفی خواهیم کرد.