خانم مدیر کل در مدرسه کسب‌وکار ایسد

مترجم :پریسا حبیبی

«ایگنیا بی اتو» مدیر کل مدرسه کسب وکار «ایسد» در اسپانیا است. او اولین زنی است که چنین موقعیتی در اسپانیا دارد. خانم «بی اتو» قبل از پیوستن به ایسد به عنوان دستیار مدیر مرکز نوآوری و توسعه کسب وکار در سازمان توسعه اقتصادی کاتالان مشغول به کار بود. او همچنین به ایراد سخنرانی و برپایی دوره‌هایی در زمینه آموزش کار آفرینی می‌پردازد.

خانم بی اتو دارای مدرک کارشناسی مدیریت از دانشکده ایسد است. او مدرک دکترای خود را از «رومن لیول» دانشگاهی در بارسلونا اخذ کرد. وی در اوقات فراغت خود از فعالیت‌هایی چون غواصی و گلدوزی لذت می‌برد.

۱. برنامه کاری یک روز عادی شما به عنوان یک مدیر کل چگونه است؟بسیار طولانی. من معمولا ۱۲ساعت در روز مشغول به کار هستم. زمانی که در سفرهای خارجی نیستم، کار خود را در دفترم از ساعت ۹ صبح با گرفتن برنامه‌های روزانه از منشی‌ام آغاز می‌کنم و بعد از آن ملاقات‌ها و نشست‌ها یکی پس از دیگری شروع می‌شود و معمولا این جلسات تا حد زیادی با هم متفاوتند. شما در این جلسات به عنوان یک مدیر کل باید از جلسه‌ای پیرامون جزئیات مالی دانشکده به جلسه دیگری که روی توسعه استراتژیک بین‌المللی کار می‌کند، در

رفت و آمد باشید یا در جلسه‌ای دیگر به عنوان نماینده مدرسه، به شرح عملکرد سالانه مدرسه بپردازم.

۲. کسب کدام مدرک آکادمیک برای شما افتخار بیشتری داشته است؟

من در سوابق خود حدودا به ۴۰۰۰نفر از دانشجویان دوره کارشناسی‌ام بی‌ای آموزش داده‌ام که تعدادی از آن‌ها افرادی بسیار موفق درکسب وکار خود شناخته می‌شوند و من از این موضوع خیلی خوشحال هستم.

۳. بزرگ‌ترین درسی که شما آموخته‌اید، چیست؟

برای موفقیت در هر کاری خود را با بهترین تیم ممکن احاطه کنید و کاری کنید تا تیم شما احساس راحتی کنند.

۴.بدترین شغلی که تا به حال داشتی چه بوده است؟

البته من بسیار خوش شانس بودم که الان در این جایگاه هستم ولی من همیشه از کار کردن لذت برده‌ام، چه آن زمان که پرستار کودکان بودم و چه الان که مدیریت مدرسه ایسد را بر عهده دارم. البته در هر شغلی بسیار مهم است که مشتاقانه وظایف خود را انجام دهید.

۵. توصیه شما به زنان در عرصه کسب و کار چیست؟

خودشان باشند و سعی کنند آن را حفظ کنند.

۶. برخورد شما با محیط‌های مرد سالار چگونه است؟

فعالیت‌های من اکثرا در محیط‌های مرد سالار بوده است. هنگامی‌که دوره کارشناسی خود را می‌گذراندم، من تنها زن کلاس بودم. البته من امیدوارم که تنوع جنسیتی در محیط‌های کسب وکار بیشتر شود، اما این امر مستلزم گذر زمان است و کم کم به دست خواهد آمد.

۷) آخرین کتابی که مطالعه کرده‌اید، چه بود؟

کتاب «viceroys » اثر فدریکو روبرتو. این کتاب رمان تاریخی ارزشمندی در مورد وحدت ایتالیا است. من از خواندن چنین رمان‌هایی که به زیبایی وبا مهارت خاصی ارتباطات را با ذکر جزئیات تاریخی بیان کرده‌اند، لذت می‌برم.

۸) چه چیزی الهام بخش شما در زندگی بوده است؟

من از همه اطرافیانم الهام می‌گیرم. البته نه فقط از برترین وحرفه‌ای‌ترین همکارانم. همان طور که رویکرد جسورانه و شور وشوق دانشجویان همواره الهام بخش من در زندگی بوده است.

۹). اگر می‌توانستید به عقب بازگردید، چه چیزی را تغییر می‌دادید؟

بیشتر به حرف قلبم گوش می‌دادم.

۱۰) برنامه آینده شما چیست؟

من قصد دارم تمام توان خود را درمدیریت دانشکده ایسد به کار گیرم و امیدوارم در آینده نزدیک متوجه شوم که چگونه می‌توان دوران بازنشستگی خوبی داشت.