دوک ثروتمند چلسی

الهام جوادی

چارلز کادوگان، هشتمین نسل از کنت‌های کادوگان است که شرکت املاک سیصد ساله خانواده را اداره می‌کند. این شرکت مالک بیش از ۹۰ جریب زمین در چلسی لندن است. وی با ثروت ۹/۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ در رده سیصد و چهل و نهم فهرست میلیاردرهای مجله فوربز قرار گرفت. چارلز این ثروت میلیاردی را از خانواده خود به ارث برده است.

چارلز کادوگان هشتم،در ۲۴ مارس سال ۱۹۳۷ در انگلستان به دنیا آمد. اجداد او کنت‌ها و زمین‌دارانی بریتانیایی بودند. پدر چارلز کادوگان، ویلیام جرالد چارلز کادوگان، کنت هفتم کادوگان بود. چارلز کادوگان در کالج اتون تحصیل کرد. او همچنین در گارد کلد استریم عنوان ستوان دومی داشت.

چارلز کادوگان در سال ۱۹۷۴ مدیریت پرتفولیوی املاک خانواده را به دست گرفت. او پس از مرگ پدرش در سال ۱۹۹۷ عنوان کنت کادوگان او را به ارث برد.

ثروت خانواده کادوگان از شرکت املاک و مستغلات کادوگان، یک شرکت زمین‌داری و توسعه املاک بسیار بزرگ در چلسی که بخش اعیان‌نشین لندن است، حاصل شده است. این شرکت اصلی‌ترین شرکت زمین‌داری در مناطق چلسی و نایتز بریج است و همچنین بعد از گروه گراسونور‌ که دوک وست مینیستر مالک آن است،‌ دومین شرکت اشرافی و اعیانی مالک زمین در انگلستان است که هنوز به کار خود ادامه می‌دهد. تاریخچه این شرکت به سال ۱۷۱۲ و زمانی که سر‌هانس اسلون یک ملک اربابی را خرید، باز می‌گردد. سر‌هانس اسلون یک ملک دیگر به مساحت ۴۰ هزار متر مربع را نیز در سال ۱۷۳۷ خرید. وی این املاک وسیع خود را برای دو دخترش به ارث گذاشت که یکی از آنها با یکی از اعضای خانواده کادوگان ازدواج کرد. دو بخش املاک سر‌هانس اسلون در سال ۱۸۲۱ به دست خانواده کادوگان یکی شد. بسیاری از خیابان‌ها و میدان‌های این ملک به احترام سر‌هانس اسلون و خانواده کادوگان به نام آنها نام گذاری شدند که شامل محله‌هانس،‌ میدان اسلون،‌ خیابان اسلون، محله کادوگان و میدان کادوگان می‌شوند.

یکی از معروف‌ترین مراکز تجاری لندن در خیابان اسلون جزئی از املاک خانواده کادوگان است. در این مکان املاک مسکونی بسیار گران قیمتی نیز ساخته شده است. تا سال ۲۰۰۵ جمع سرمایه‌گذاری‌های شرکت کادوگان روی املاک و دارایی‌ها در حدود ۲۳۲/۲ میلیارد پوند برآورد شده بود.

کادوگان بین سال‌های ۱۹۸۱ و ۱۹۸۲ ریاست باشگاه فوتبال چلسی را بر عهده داشت و در حال حاضر نیز رییس مدرسه کالفورد در سافولک است.

چارلز کادوگان سه بار ازدواج کرده و سه فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن لندن در بریتانیا است.