دکتر سیدهادی صمیمی ‌‌‌‌اردستانی در حاشیه برگزاری کنفرانس «تازه‌‌‌‌های سارکوم سر و گردن کودکان» عنوان کرد: این کنفرانس‌‌‌‌ها چند کمک به پزشکان این حوزه دارند: یکی به‌‌‌‌روزرسانی تجربیات آنها و دیگری شکل‌‌‌‌گیری ارتباطات که می‌تواند به شکل‌‌‌‌گیری کارهای تیمی و بهبود شرایط درمان منجر شود. این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه رسانه‌‌‌‌ها نیز در کنار برگزاری چنین کنفرانس‌‌‌‌هایی می‌توانند کمک‌‌‌‌کننده باشند، توضیح داد: رسانه‌‌‌‌ها می‌توانند در قالب تولید برنامه و محتواها به خانواده‌‌‌‌ها کمک کنند علائم انواع سرطان کودکان را بشناسند، چراکه یکی از مشکلات اصلی ما تاخیر در مراجعه به پزشکان به دلیل جدی نگرفتن علائم بیماری در کودکان است.  دکتر صمیمی ‌‌‌‌اردستانی افزود: تشخیص به‌‌‌‌موقع می‌تواند روند درمان را بسیار سریع‌‌‌‌تر و موفقیت‌‌‌‌آمیز کند و در این راستا باید از تمام ظرفیت‌‌‌‌ها و امکانات، از جمله کنفرانس‌‌‌‌های تشخیصی و کمک گرفتن از رسانه‌‌‌‌های جمعی استفاده شود. کنفرانس علمی یک‌روزه «تازه‌‌‌‌های سارکوم سر و گردن کودکان» پنج‌شنبه ۱۲ مهرماه به همت مرکز تحقیقات جامع سرطان کودکان محک و با حمایت علمی انجمن رادیوانکولوژی ایران در موسسه خیریه محک برگزار شد. محوریت این کنگره رویکرد درمان چند تخصصی در تومورهای سر و گردن کودکان بوده و استادان و متخصصان از دانشگاه‌‌‌‌های معتبر داخلی و بین‌المللی در آن حضور یافتند.

مباحث مختلفی همچون تازه‌‌‌‌های پاتولوژی در رابدومیوسارکوم و یوئینگ سارکوم کودکان، نقش بیولوژی مولکولی در درمان سیستمیک رابدومیوسارکوم کودکان، کاربرد جراحی در تومورهای سینونازال کودکان، عوارض کوتاه‌مدت و دراز مدت آن، قابلیت‌‌‌‌ها و محدودیت‌های جراحی و بازسازی بافتی در تومورهای سر و گردن کودکان، رادیوتراپی یوئینگ سارکوم سر و گردن کودکان (درمان و عوارض) و... در این کنفرانس علمی بررسی شده است.

محک امیدوار است با برگزاری کنفرانس‌‌‌‌های علمی، زمینه افزایش دانش و تخصص پزشکان را جهت ارائه خدمات درمانی استاندارد و منطبق با پروتکل‌‌‌‌های بین‌المللی برای کودکان مبتلا به سرطان فراهم آورد.