مدیرعامل محک با توضیح در خصوص نوع فعالیت موسسه‌‌‌های دیگر مشابه محک در سایر استان‌‌‌ها گفت: «با تشکیل سه موسسه همکار که در استان‌‌‌های دیگر تاسیس شده و تامین مالی درمان کودکان را بر عهده گرفته‌‌‌اند، یک شبکه خیریه کودکان بیمار تشکیل شده است. این موسسه‌‌‌ها مستقل هستند و تامین منابع آنها از سوی افراد خیر بوده و هیچ‌گونه ردیف بودجه دولتی ندارند.» آراسب احمدیان با توضیح بیشتر در خصوص ظرفیت‌‌‌های موسسه محک گفت: «موسسه محک در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد و تمرکز آن همیشه بر روی بهبود سرطان کودکان بوده است. محک حالا یک بیمارستان با ۱۰۰ تخت درمان دارد که به تنهایی ۲۰‌درصد ظرفیت درمان کودکان مبتلا به سرطان در کشور را به خود اختصاص داده است. البته موسسه محک در ۴۱ بیمارستان دولتی و دانشگاهی کشور نیز به کودکان مبتلا به سرطان خدمات حمایتی رایگان ارائه می‌کند. در کنار اینها محک اخیرا اقدام به ساخت مرکز تحقیقات کرده و این مرکز عملکرد خوبی داشته است. این مرکز تحقیقات، متعلق به بخش خصوصی است و به دنبال نزدیک کردن استانداردها با جهان است.»

وی در مورد شرایط تهیه دارو گفت: «خوشبختانه تکنولوژی در حال پیشرفت بوده و در همین مسیر داروهای بسیار موثری برای سرطان در جهان ساخته می‌شود که این خبر بسیار خوبی است. اما خبر بد این است که این داروها بسیار گران هستند و هر خانواده‌‌‌ای توان خرید آنها را ندارد. بخش عمده این قبیل داروها متاسفانه تحت حمایت بیمه‌‌‌ها نیستند و به همین دلیل خانواده بیماران مبتلا به سرطان باید هزینه‌‌‌های گزافی را پرداخت کنند. درخواست ما از وزارت بهداشت این است که کمک کند داروهای موثر سرطان زیر پوشش بیمه قرار بگیرند. هر عدد از برخی از این داروها بین ۱۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارند. بنابراین هزینه سنگین تهیه این نوع داروها نمی‌تواند فقط بر دوش خیریه‌‌‌ها باشد.» مدیرعامل محک با ذکر این موضوع که هر موفقیت حاصل شده در این موسسه بابت حمایت‌‌‌های مردم و خیرین بوده با توضیح بیشتر در مورد شرایط داروی کودکان مبتلا به سرطان در این موسسه گفت: «تا پایان سال ۱۴۰۲ در این موسسه ۴۵ سرویس دارویی انجام شده که در مجموع ۹۴ میلیارد تومان هزینه داشته است. برای حل مشکل دسترسی کودکان مبتلا به سرطان به دارو مذاکرات متعددی انجام شده اما متاسفانه این مذاکرات تا امروز موفق نبوده است.»

آراسب احمدیان در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه «دنیای‌اقتصاد» در خصوص شفافیت مالی موسسه‌‌‌های خیریه و همچنین شرایط تهیه تجهیزات پزشکی برای این موسسه‌‌‌ها گفت: «شفافیت مالی برای موسسه‌‌‌های خیریه موضوع بسیار مهم و اساسی است که خیرین نیز دقت زیادی برای آن دارند. در این خصوص باید گفت صورت‌های مالی موسسه محک در سایت این موسسه موجود است، اما مهم‌تر اینکه صورت‌های مالی ما چند سالی است که در سیستم کدال سازمان بورس هم قرار گرفته و مورد حسابرسی قرار می‌گیرد.»  وی در خصوص تهیه تجهیزات پزشکی گفت که این بخش هم مانند دارو هزینه‌‌‌های بسیار سنگینی را به بیمارستان‌‌‌ها و موسسه‌‌‌های خیریه وارد می‌کند. «به‌‌‌عنوان مثال، ما اخیرا یک دستگاه رادیوتراپی خریداری کردیم که بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان هزینه داشت. البته باید در نظر داشت که هزینه برای خرید تجهیزات یک بار در چند سال انجام می‌شود، اما هزینه تهیه دارو همچنان بیشترین فشار را به خانواده‌‌‌های بیماران مبتلا به سرطان و همچنین موسسه‌های خیریه وارد می‌کند.»

مدیرعامل محک در پایان در خصوص طرح و برنامه نوسازی شیوه‌‌‌های کمک به محک گفت: «در سال‌های اخیر بیشتر کمک‌‌‌های مالی از طریق کمک مستقیم خیرین و همچنین قلک‌‌‌های موجود بوده، اما در نظر داریم به زودی زیرساخت‌‌‌های دیجیتال را فراهم کنیم که ایجاد اپلیکیشن، آغاز این مسیر بوده است. به این ترتیب انتظار داریم که تا دو سال آینده بخش عمده‌‌‌ای از کمک‌‌‌های خیرین نیکوکار را به شکل دیجیتال دریافت کنیم.»