مدرسه کسب‌و کار کاکس

فاطمه ابوالحسن لو

بخش نخست

نوع: خصوصی

تاریخ تاسیس:۱۹۲۱

رییس دانشگاه: آلبرت نیه می

وب سایت: www.cox.smu.edu تاریخچه:

از زمان پایه‌گذاری بخش اقتصاد دانشگاه متودیست جنوبی، ادوین کاکس آموزش رهبران کسب‌وکار را قریب بر ۸۵ سال برعهده داشته است و در سال ۱۹۷۸ به افتخار مرد کسب‌و کار دالاس، نام مدرسه به کاکس تغییر یافت. از سال ۱۹۲۰ و زمانی که هیات امنا دانشگاه به درخواست انجمن بازرگانان دالاس یک نهاد مجزای اقتصاد را در دانشگاه پایه‌گذاری کرد، مدرسه کاکس وارث یک میراث غنی است. در سال ۱۹۲۱ از دانشکده بازرگانی به دانشکده مدیریت بازرگانی تغییر نام داد و ارائه رشته جدید کارشناسی مدیریت توسط هیات امنا تصویب شد. در سال ۱۹۴۱، هیات امنا مدرسه بازرگانی را به عنوان یک نهاد مجزا از دانشگاه تاسیس نمود و در نتیجه، ایجاد دانشکده مدیریت بازرگانی، مدرک کارشناسی BBA تصویب و بعد از آن نیز برنامه کارشناسی ارشد در سال ۱۹۴۹ و تحت نام مدیریت بازرگانی ارشد دایر شد.

در سال ۱۹۶۵ بنیاد SMU برای مدیریت بازرگانی تاسیس شد و مدرسه همکاری خود را با تاجران پیشرو در دالاس آغاز کرد. این گروه از مشاوران راهنمای مدرسه کاکس در تدوین استراتژی خود در طول سالیان سال بوده‌اند و امروزه به عنوان هیات اجرایی کاکس که ترکیبی از مدیران شرکت‌ها، کارآفرینان و رهبران مدنی هستند فعالیت می‌کنند..

حامیان مدرسه کسب‌و‌کار اعضای دو گروه موفق از برنامه‌های آموزشی هستند که عبارتند از هیات دانشیاران دانشجویان MBA و اعضای انجمن برنامه‌های اجرایی. این دو هیات بیشتر از ۲۲۰ رهبر منطقه‌ای دارد که داوطلبانه وقت و تخصص خود را به دانشجویانی که به دنبال شروع و ساخت روابط کسب‌و‌کار در آینده هستند قرار می‌دهند.

امروزه تحت رهبری البرت نیه می، مدرسه سعی در بهبود رتبه خود و حرکت به سمت برترین مدارس دارد که در زمینه تحقیقات و آموزش به رسمیت شناخته شده باشد.

مجموعه مدرسه کاکس

در سال ۱۹۵۲ مدرسه دارای دو ساختمان یکی برای امور اجرایی و دیگری برای انجام فعالیت‌های مدرسه بود. در سال ۱۹۸۷ دو ساختمان دیگر به مجموعه مدرسه اضافه شد. و در سال ۲۰۰۵ ساختمان دیگری برای پاسخگویی به نیازهای در حال رشد برنامه‌های مدرسه کاکس احداث گردید.

اعتبار علمی: مدرسه کاکس توسط انجمن بین المللی AACSB تائید شده است.

برنامه‌های علمی‌

مدرسه کاکس طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد، همچنین برنامه‌های آموزشی و نوآورانه واجرایی را شامل تمام جنبه‌های کسب‌و کار، رهبری و ادبیات جهانی را ارائه می‌دهد

مدرسه کاکس انواع برنامه‌های MBA از جمله تمام وقتMBA،MBA حرفه‌ای شبانه (مختص افراد شاغل)، و MBA اجرایی (آخر هفته) را آموزش می‌دهد.

مدرسه کاکس شامل هفت گروه تحصیلی است:

• حسابداری

• مالی

• فناوری اطلاعات و مدیریت عملیات

• مدیریت و رفتار سازمانی

• بازاریابی

• املاک، مستغلات و بیمه

• استراتژی و کارآفرینی

دوره‌های پیشنهادی مدرسه عبارتند از:

کارشناسی مدیریت کسب‌وکار

کارشناسی ارشد تمام وقت MBA

برنامه اجرایی MBA

برنامه حرفه‌ای MBA

برنامه‌های دوگانه:

حقوق و MBA

کارشناسی هنر و مدیریت MBA

کارشناسی ارشد کارآفرینی، مدیریت و حسابداری.

برنامه‌های غیر آکادمیک

مدرسه کسب‌و کار کاکس برنامه‌های آموزشی و پرورشی غیرآکادمیک از جمله برنامه‌های سفارشی در زمینه مالی، حسابداری، بازاریابی، انرژی، رهبری و اجرایی و مربیگری ارائه می‌دهد.

علاوه بر این برنامه‌ها، مدرسه کاکس مجموعه‌ای از برنامه‌های رسمی‌ در رشته‌های مختلف دارد همانند دوره‌های هوش کسب‌وکار (برنامه خاص برای سرمایه‌گذاری در زمینه نرم‌افزارهای داده کاوی و سرمایه‌گذاری) و دوره حسابداری اخلاق مدار - امروزه محیط کسب‌و‌کار به سمت افزایش آگاهی در جهت اصول اخلاق حرفه‌ای و مسوولیت پیش می‌رود و برای هیچ دوره‌ای چون حسابداری این اصول واجب و حیاتی نیست.