مدرسه کسب‌وکار داردن

فاطمه ابوالحسن‌لو

بخش اول

تاسیس: ۱۹۵۴

نوع: عمومی

رییس دانشگاه‌: رابرت اف برونر

وابسته به دانشگاه ویرجینیا موقعیت: شارلوت ویل، ویرجینیا، ایالات متحده

وب سایت:http://www.darden.edu

تاریخچه

مدرسه کسب‌وکار داردن در سال ۱۹۵۴ تاسیس شد و تحت نظارت دانشگاه ویرجینیا واقع در شارلوت ویل می‌باشد. داردن در معنای لغوی یعنی بالا دست، اکتان بالا، تن بالا. این دانشکده بعد از فرمانداری عضو سابق و دموکرات کنگره؛ یعنی کلگیت وایتهد داردن بر ایالت ویرجینیا به این اسم نامیده شد در سال ۲۰۰۲، داردن اندازه کلاس را ۲۰ درصد افزایش داد و ظرفیت را از ۲۵۰ به ۳۰۰ نفر رساند. در سال ۲۰۱۱، آقای رابرت اف برونر، پروفسور ممتاز مدرسه به مدیریت مدرسه انتخاب شد.

مدرسه دو سیستم برنامه‌ای سفارشی و عمومی‌ارائه می‌دهد که ویژگی برنامه‌های اجرایی دانشکده عبارتند از پایداری، تعالی، سرویس‌محوری، راهبری تغییرات استراتژیک و قدرت مذاکره.

سبک زندگی

زندگی در مدرسه کسب‌وکار داردن مستلزم سطح بالایی از مشارکت در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها، در داخل و خارج از کلاس درس است. مسوولیت و تفاهم مشترکی باید در میان دانشجویان، هیات علمی ‌و کارکنان برای همه وجود داشته باشد و افراد باید دارای تعامل با دیگران در جامعه و زندگی دانشجویی باشند. در مدرسه داردن دانشجویان باید به نوعی خود را هدایت کنند که بتوانند کدهای افتخار و رهبری

باشگاه‌های مدرسه را به دست آورند.

مجموعه‌های زیر می‌تواند به دانشجویان در این امر کمک کند‌:

• سازمان‌های دانشجویی داردن: بیش از ۴۰ باشگاه با فعالیت حرفه‌ای متمرکز بر سازمان‌ها، جامعه، گروه‌های اجتماعی و امدادرسانی.

اجتماعات داردن‌: شامل آشنایی با زندگی اجتماعی، اصول حاکم بر آن که در اینجا اطلاعات مربوط به شرکا، خانواده، دانشجویان بین‌المللی، منابع، گروه‌ها، زنان دانشجو، سربازان دانشجو یافت می‌شود.

سوابق داردن: شامل تورهای تصویری، عکس‌ها و نقشه مدرسه

امور دانشجویی‌: پیگیری امور دانشجویی، وام و هزینه‌های کمک تحصیلی

• دانشگاه ویرجینیا‌: دانشجویان داردن می‌توانند از مزایای دانشگاه ویرجینیا و فرصت‌های تحقیقاتی آن و منابع موجود در دانشگاه استفاده بکنند.

پردیس دانشگاه: دارای رتبه بالا از نظر امکانات رفاهی در حد شهر‌های بزرگ و جذابیت زندگی در شهرهای کوچک می‌باشد.

برنامه MBA

برنامه MBA داردن یک برنامه دوساله کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی می‌باشد که به نحو گسترده‌ای بر مبنای تدریس موردی (تجزیه و تحلیل مورد مطالعه) که مشابه با روش تدریس مورد استفاده در مدارس حقوق و مدرسه کسب‌وکار ‌هاروارد می‌باشد. داردن از طریق مطالعه موردی و بسیار پیوسته آموزش می‌دهد و یک مدرسه موفق در این شیوه است. این روش مبتنی بر آماده‌سازی قدرتمند افراد از نظر فردی و گروهی و بررسی عمقی موارد مطالعه است. مدرسه برای قدرت خاص خود در مدیریت عمومی‌شناخته می‌شود و همواره توسط مجلات معتبر مدیریتی چون بیزنس ویک، اکونومیست، فوربز و اخبار گزارش آمریکا و دیگر مدارس مدیریتی به عنوان یک مدرسه بازرگانی برتر جهانی شناخته شده است.

سایر برنامه‌های آموزشی

مدرسه داردن علاوه بر برنامه آموزشی MBA و مدیریت اجرایی، مدارک دوگانه‌ای نیز می‌دهد که عبارتند از‌:

حقوق و MBA

پزشکی و MBA

کارشناس ارشد در مطالعات شرق آسیا و MBA

کارشناسی ارشد دولتی یا امورخارجه و MBA

برنامه دکترا و MBA

مقالات و مصاحبه دوره MBA

مصاحبه‌: مصاحبه ارزیابی بعد از بررسی درخواست‌ها و توسط کمیته پذیرش و فقط با دعوت قبلی صورت می‌گیرد. مصاحبه‌ها نقش مهمی‌در ارزیابی افراد و پذیرش آنها دارد. دعوت به مصاحبه یک شاخص مثبت است و درصورت عدم دریافت آن جای نگرانی وجود ندارد. دانشجویان آمریکایی در خود دانشگاه مصاحبه می‌شوند، اما مصاحبه داوطلبان خارجی توسط فارغ‌التحصیلان یا اعضای کمیته و در سفر خارجی انجام می‌شود. مصاحبه در حدود ۴۵-۳۰ دقیقه طول می‌کشد و سوالات بر مبنای رزومه نخواهد بود و در حقیقت سیاست دانشگاه بر این مبنا است که سوالات کاملا بسته و نامشخص باشند.

مقالات

مقالات باید تعداد کلمات مناسبی داشته باشند. سوالات مقالات به نحوی است که شما در پاسخ دادن به آن باید از مهارت‌های نوشتاری خود استفاده کرده و در مورد خودتان بگویید. از شما معمولا خواسته می‌شود تا با یک استدلال قانع‌کننده و ساختارمند نشان دهید که رویکرد شغلی و کسب‌وکاری شما چیست و در عین حال باید بر تجربه، اهداف و ارزش‌های خود تکیه کرده و صادقانه بیان کنید که چه تجارب یا تخصص‌هایی از شما در مدرسه مفید واقع خواهد شد.