حقوقدانی که با روی آوردن به توسعه املاک و مستغلات میلیاردر شد

الهام جوادی

تئودور لرنر یک میلیاردر آمریکایی دیگر در زمینه توسعه املاک و مستغلات است. وی با ثروت ۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ در رده سیصد و شانزدهم میلیاردرهای فهرست فوربز قرار گرفت. تئودور لرنر مالک شرکت لرنر انترپرایز در حوزه کسب و کار املاک و مستغلات است.

تئودور ان. لرنر در ۱۵ اکتبر سال ۱۹۲۵ در واشنگتن دی سی متولد شد. او پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان در سال ۱۹۴۳ و اواخر جنگ جهانی دوم به ارتش آمریکا پیوست. لرنر سپس به دانشگاه جورج واشنگتن رفت. او پس از دریافت مدرک لیسانس تحصیلات خود را در دانشکده حقوق همین دانشگاه تا مقطع دکترای حقوق ادامه داد. لرنر در سال ۱۹۵۱ با آنت ام. لرنر ازدواج کرد. تئودور لرنر که در ابتدا یک وکیل بود در سال ۱۹۵۲ با قرض گرفتن مبلغ ۳۰۰ دلار از همسرش شرکت توسعه املاک و مستغلات لرنر را در راک ویل در ایالت مریلند تاسیس کرد. حوزه اصلی فعالیت این شرکت در ناحیه شهری واشنگتن دی سی است. مالک و اداره‌کننده اصلی شرکت لرنر انترپرایز خانواده لرنر است.

شرکت لرنر انترپرایز تا کنون پروژه‌های زیادی شامل بیش از ۲۰ میلیون فوت مربع از املاک تجاری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین ۷ هزار آپارتمان و بیش از ۲۲ هزار خانه شخصی را به انجام رسانده است.

همچنین بسیاری از بناها و فضاهای قابل توجه در واشنگتن دی سی را شرکت لرنر خلق کرده است. لرنر انترپرایز در حال حاضر بزرگ‌ترین توسعه دهنده املاک و مستغلات در ناحیه شهری واشنگتن دی سی به شمار می‌رود.

پرتفولیوی شرکت لرنر انترپرایز نشان‌دهنده توانایی‌های متنوع این شرکت در برنامه‌ریزی، توسعه و ساخت املاک با کیفیت و طراحی عالی با استفاده از تکنولوژی‌های برتر و تفکر نوآورانه است. خدمات این شرکت تمام مراحل توسعه املاک و مستغلات را در بر می‌گیرد که شامل برنامه‌ریزی، توسعه، ساخت و ساز، اجاره و مدیریت دارایی و سرمایه‌ها می‌شود. پرتفولیوی پروژه‌های شرکت لرنر انترپرایز شامل املاک و مستغلات، فرانشیز‌های ورزش‌های حرفه‌ای و سرمایه‌گذاری دارایی‌های شخصی می‌شود.

تئودور لرنر ثروت خود را با ساخت مراکز خرید عظیم همچون تایسونز کورنر، تایسونز ۲، ویتون پلازا، لنداور مال، مرکز دالز تاون و وایت فلینت در حومه واشنگتن دی سی به دست آورد. مرکز اداری در تایسونز ۲ منطقه بسیار با اعتبار در حومه واشنگتن به شمار می‌رود که بسیاری از بنگاه‌های حقوقی و شرکت‌های سرشناس واشنگتن دفاتری در آن دارند. مرکز دالز تاون هم یک مرکز خرید ناحیه‌ای با مساحت ۴/۱ میلیون فوت مربع و دو طبقه است که از المان‌های طراحی فرهنگ ویرجینیای شمالی و طبیعت زیبای حومه واشنگتن برای ساخت و طراحی آن استفاده شده است.

تئودور لرنر همچنین مالک تیم بیس بال واشنگتن نشنال و بخشی از سهام شبکه ورزشی ناحیه‌ای مید-آتلانتیک است.

تئودور و آنت لرنر سه فرزند دارند و در حال حاضر ساکن واشنگتن دی سی هستند.