اصول برندسازی

نویسنده: دکتر امیر اخلاصی. چاپ اول: ۱۳۹۱. ناشر: انتشارات علمی. قیمت ۲۲۵۰۰ تومان

کتاب اصول برندسازی که با رویکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی تالیف شده است، حاصل زحمات دکتر امیر اخلاصی است که همواره دغدغه اجرای علمی برندسازی در ایران را داشته است. امیر اخلاصی چند سالی است که به مطالعه، تحقیق و تدریس در حوزه مدیریت بالاخص حوزه برندسازی و بازاریابی اشتغال دارد. او در مقدمه کتاب آن را یک جلد از مجموعه کامل کتب حوزه بازاریابی می‌داند که حاصل تجارب او در تحقیق، تدریس و فعالیت‌های اجرایی مربوط به برندسازی است.

کتاب اصول برندسازی با چاپ نفیس و در ۲۴۰ صفحه منتشر شده است. این کتاب دارای ۱۳ فصل است و مولف سعی کرده فرآیند برندسازی، نحوه تدوین استراتژی پیام جهت ارتباط با مشتریان، نحوه اجرای استراتژی پیام و انتخاب رسانه به عنوان کانال انتقال پیام به مشتریان را در آن تشریح کند.

ازآنجا که مفهوم برند به خوبی در ایران ارائه نشده است و بسیاری برندسازی را معادل تبلیغات می دانند، نویسنده به درستی نیاز بازار به این اطلاعات را تشخیص داده و تلاش می‌کند در کتاب خود مفهوم برند و فرآیند برندسازی را به صورت علمی بیان کند.

مخاطبان کتاب اصول برندسازی عبارتند از: صاحبان کسب و کار، مدیران سازمان ها، آژانس‌های تبلیغاتی و برندسازی، صاحبان و بهره برداران رسانه‌های مختلف، دانشجویان رشته‌های مدیریت و کسب و کار، بازاریابی تبلیغات، گرافیک، تصویرسازی و استادان و مدرسان دانشگاهی.

همچنین به همراه کتاب اصول برندسازی، کتاب بازاریابی خدمات نیز توسط دکتر امیر اخلاصی در روزهای پایانی سال ۱۳۹۰ منتشر شده است. این کتاب در ۱۸۰ صفحه منتشر شده است و شامل هفت فصل می باشد.