۱. اخبار را به زبان انگلیسی بخوانید

وقتی صبحانه می‌‌‌خورید یا زمانی که در راه دفتر خود هستید، چه می‌‌‌کنید؟ امیدواریم قبل از رسیدن به محل کار، به کار فکر نکنید چون تمام روز برای انجام آن فرصت دارید! بسیاری از ما در اینترنت گشت‌‌‌و‌‌‌گذار می‌‌‌کنیم یا از برنامه‌‌‌های تلفن همراه خود استفاده می‌‌‌کنیم. بسیاری از ما اپلیکیشن خبری هم داریم و دوست داریم هر روز موضوعات اصلی را بخوانیم. اگر یکی از این افراد هستید، می‌‌‌توانید مانند همیشه همین کار را انجام دهید؛ اما آن را به زبان انگلیسی امتحان کنید. اگر برنامه خبری در تلفن خود دارید، می‌‌‌توانید زبان را روی انگلیسی تنظیم کنید.

۲. گزارش‌‌‌ها و برنامه‌‌‌های تجاری را در تلویزیون تماشا کنید

به طور طبیعی، می‌‌‌توانید هر فیلم یا برنامه انگلیسی را تماشا کنید تا مهارت‌‌‌های زبانی خود را توسعه دهید. اگر کمدی‌‌‌ دوست دارید، کمدی نیز می‌‌‌تواند برای گوش دادن و بهبود دانش شما در مورد واژگان و اصطلاحات انگلیسی عالی باشد. با این حال، دانستن سبک صحیح زبان در موقعیت‌‌‌های تجاری نیز مهم است. زبان تجاری معمولا رسمی‌‌‌تر است، در حالی که برخی از عبارات انگلیسی برای موقعیت‌‌‌های اجتماعی یا غیررسمی رایج‌‌‌تر است. مانند بسیاری از زبان‌‌‌ها، باید سبک مناسب زبان را با هر زمینه‌ای مطابقت دهیم. به منظور بهبود واژگان انگلیسی تجاری، تماشای اخبار تجاری، مستندها و حتی سریال‌‌‌هایی که در محیط تجاری هستند، می‌‌‌تواند مفید باشد. می‌‌‌توانید عبارات و اصطلاحاتی را که برای موقعیت‌‌‌های کاری مناسب هستند بشنوید، یادداشت کنید و بعدا با استفاده از آنها تمرین کنید.

۳. مقالات و مجلاتی را بخوانید که حرفه شما را هدف قرار می‌دهند

در هر حرفه‌‌‌ای باید درخصوص آخرین مفاهیم و ایده‌‌‌ها به‌‌‌روز باشیم. مقالات و مجلاتی برای اکثر صنایع طراحی شده‌‌‌اند که گزارش‌‌‌هایی در مورد روندهای تجاری، نوآوری‌‌‌ها و رقابت‌‌‌ها ارائه می‌دهند. خوشبختانه، انگلیسی، زبان تجاری بین‌المللی است. بنابراین مقالات و مجلات انگلیسی به صورت چاپی یا آنلاین وجود دارد. مطمئنا می‌‌‌توانید متون انگلیسی را بیابید که با صنعت شما مرتبط هستند و بیشتر از موضوعات دیگری که ممکن است در کتاب‌‌‌های درسی زبان انگلیسی بیابید، شما را جذب کنند.

۴. از پلتفرم‌‌‌های شبکه‌‌‌های اجتماعی استفاده کنید و با جامعه تجاری تعامل داشته باشید

آیا در حال حاضر از پلتفرم‌های شبکه‌‌‌های اجتماعی مانند لینکدین استفاده می‌‌‌کنید؟ می‌‌‌توانید در این پلتفرم پروفایل آنلاین داشته باشید که بر تجارت متمرکز است. می‌‌‌توانید طیف گسترده‌‌‌ای از اطلاعات، از جمله جزئیات در مورد تجربه کاری و مدارک خود را ارائه دهید. در این پلتفرم توسعه ارتباطات در صنعت خود، در داخل و خارج کشور میسر است. می‌‌‌توانید پروفایل سایر متخصصان صنعت خود را ببینید و مقالاتی را که دیگران پست کرده‌‌‌اند، بخوانید. همچنین امکان ارسال نظرات، اشتراک‌‌‌گذاری مقالات و عضویت در گروه‌‌‌ها وجود دارد. این می‌‌‌تواند راهی عالی برای شبکه‌‌‌سازی و تعامل با همتایان در صنعت باشد. همچنین فرصتی عالی برای برقراری ارتباط در محیط بین‌المللی انگلیسی زبان است؛ جایی که کاربران درک می‌کنند انگلیسی همیشه زبان مادری نیست.

۵. از مطالب خودآموز انگلیسی تجاری استفاده کنید

مواد آموزشی متنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. بسیاری از آنها برای دانشجویان خودآموز طراحی شده‌‌‌اند و بر توسعه مهارت‌‌‌های انگلیسی برای موقعیت‌‌‌های کاری و تجاری تمرکز دارند. این مطالب را می‌‌‌توان به صورت مستقل یا در ترکیب با دوره آموزشی زبان انگلیسی مطالعه کرد. مطالب خودآموز انگلیسی تجاری معمولا به موضوعات و موقعیت‌‌‌های مختلف تجاری تقسیم می‌‌‌شوند. این به شما امکان می‌دهد تا تمرینات خاصی را انتخاب کنید که برای نیازهای شما مناسب هستند. به‌عنوان مثال، منابع مطالعاتی وجود دارد که به‌طور خاص بر توسعه مهارت‌‌‌های انگلیسی شما برای ارائه سخنرانی، جلسات، تماس‌‌‌های تلفنی، نوشتن ایمیل و موارد دیگر تمرکز می‌کنند.

۶. در دوره‌‌‌های انگلیسی تجاری شرکت کنید

دوره آموزشی زبان انگلیسی که بر زبان انگلیسی تجاری تمرکز دارد می‌‌‌تواند راهی عالی برای توسعه مهارت‌‌‌های ارتباطی باشد. دوره‌‌‌های انگلیسی با کیفیت خوب و معلمان انگلیسی واجد شرایط می‌‌‌توانند مزایای زیادی نسبت به خودآموزی داشته باشند. اینها می‌‌‌توانند شامل تعیین اهداف شخصی با معلم حرفه‌‌‌ای، فرصت تمرین با سخنرانی در سطح بومی و دریافت اصلاحات و بازخورد منظم باشد. می‌‌‌توانید با شرکت در یک دوره آموزشی منظم و یادگیری مداوم انگلیسی، مهارت‌‌‌های انگلیسی خود را توسعه دهید. دوره‌‌‌های زبان همچنین می‌‌‌توانند فرصتی برای ملاقات با افراد جدید و ایجاد فضایی که در آن زبان انگلیسی زبان اصلی ارتباط است، فراهم کنند.

۷. تمرین انگلیسی خود را فراموش نکنید!

راه‌‌‌های زیادی برای بهبود زبان انگلیسی وجود دارد؛ از جمله خواندن متون انگلیسی و گوش‌دادن به انگلیسی‌زبانان. با این حال، موفق‌‌‌ترین راه برای توسعه مهارت‌‌‌های ارتباطی انگلیسی، تمرین استفاده از زبان است؛ چگونه؟ توصیه می‌‌‌کنیم فرصت‌‌‌هایی برای توسعه مهارت‌‌‌های گفتاری و نوشتاری خود در زمینه کسب‌وکار پیدا کنید. این می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند شامل نوشتن ایمیل و مقالات کوتاه باشد. اگر معلم انگلیسی ندارید، این امکان وجود دارد که تنظیمات زبان خود را در رایانه خود به انگلیسی تغییر دهید. به‌عنوان مثال، اگر زبان سند Word را به انگلیسی تنظیم کنید، به شما اصلاحات و پیشنهادهایی می‌دهد. با این حال، آنها همیشه دقیق نیستند و اطلاعاتی را که از آن کسب می‌‌‌کنید باید حتما بررسی کنید. همچنین باید سعی کنید در یک موقعیت تجاری صحبت کردن به زبان انگلیسی را تمرین کنید. قطعا ابتدا ممکن است دشوار باشد، اما با تمرین آسان‌‌‌تر می‌شود.

واحد توسعه دانش گروه رسانه‌‌‌ای «دنیای‌اقتصاد» با برگزاری دوره‌‌‌های سازمانی و عمومی در حوزه «مراودات و مهارت‌‌‌های بین‌المللی» به کسب‌وکارها در راستای ارتقای سطح زبان انگلیسی تجاری کمک می‌کند. می‌‌‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌‌‌های ۴۲۷۱۰۱۷۵ و ۴۲۷۱۰۱۷۷ در ارتباط باشید و همچنین به وب‌سایت واحد توسعه دانش به آدرس http:/ / lms.den.ir/  مراجعه کنید.