آن نغمه که مردم می‌سپارند به یاد

نایک از کفش شیلد تولید می‌کند

پاندمی کرونا دغدغه‌هایی را درباره دسترسی به لوازم محافظت شخصی برای کارکنان درمان یا بخش سلامت ایجاد کرده است. نایکی، شرکت پیشرو تولید‌کننده لوازم ورزشی در دنیا، در خبری اعلام کرد ابتکاری به خرج داده تا از کفش‌های تولید قدیمی خود ماسک صورت بسازد تا کارکنان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا از آنها استفاده کنند. از آنجا که کارکنان سلامت بیشتر در معرض بیماری هستند، محافظت مناسب از صورت برای امنیت آنها بسیار مهم است. شیلد صورت کمک می‌کند که از کارکنان سلامت بهتر محافظت شود و مدت زمانی را که آنها می‌توانند ماسک جراحی یا N۹۵ بزنند طولانی‌تر می‌کند. شیلد مبتکرانه نایکی با استفاده از محصولات قدیمی تولید شد. این واکنش نایکی به بحران کرونا باعث شد کارکنان سلامت با اعتماد بیشتری کارشان را در عین امنیت انجام دهند. اولین محموله این شیلدها در سوم آوریل به دانشگاه علوم و بهداشت اورگون ارسال شد و بعد نایک به ارسال این بسته‌ها به سایر بخش‌های نظام سلامت در اورگون ادامه داد. نایکی بیش از ۱۷ میلیون دلار به مبارزه با کرونا در جهان کمک کرده است.

 «با هم می‌توانیم» از کوکاکولا

کوکاکولا کمپینی متمرکز در فضای آنلاین را با شعار «با هم می‌توانیم» اجرا کرد. کوکاکولا با این کمپین به همبستگی در شرایط سخت پاندمی کرونا اشاره می‌کرد. هشتگ Together We Can در رسانه‌های آنلاین و آفلاین مانند تلویزیون مطرح شد و در این کمپین سازمان‌هایی مانند صلیب سرخ آمریکا مشارکت داشتند و کوکاکولا پیام‌های کاربردی و اطلاعات مفید را با هشتگ این کمپین منتشر کرد و از مخاطبان خود خواست در این شرایط نقش‌آفرین باشند و از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند. توجه و همکاری کوکاکولا با صلیب سرخ از نقاط قوت این کمپین بود؛ همکاری یک برند با سازمانی که هدف و ماموریتش کمک به مردم است.

 «پانرا» و فروش نان در دوران کرونا

در دوران پاندمی بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی از لوازم ضروری خالی شدند و بعضی ضروریات کمیاب شدند. برای مقابله به این مشکل، فروشگاه‌های زنجیره‌ای نان پانرا بخش مواد غذایی را راه‌اندازی کرد که به مشتریانش امکان خرید مواد ضروری مثل شیر، نان و مواد غذایی تازه را می‌داد. مشتریانش می‌توانستند به جای مراجعه به فروشگاه‎‌ها در خانه بمانند و خرید کنند. پانرا هم توانست کاهش فروشش را از ارسال مواد غذایی جبران کند.

 «اسکولاستیک» و آموزش مجازی در خانه

بر اساس گزارش فوربس، پاندمی کرونا سبب شده تا ۸۶۲ میلیون کودک از آموزش در مدارس محروم شوند. Scholastic ناشر فعال در حوزه آموزش کودکان، چندی پیش بستر مجازی تعاملی خود برای آموزش کودکان جا مانده از تحصیل، تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا را در دسترس خانواده‌ها و معلمان آنها قرار داد. این ابزار آموزش مجازی سه ساعت در روز به مدت یک ماه در اختیار کاربران قرار گرفت. اسکولاستیک این کمپین را طراحی کرد تا به کاهش استرس ناشی از آموزش در پاندمی کرونا کمک کرده باشد و از سوی دیگر این فرصت را برای نمایش اعتبار و کیفیت ابزار یادگیری برای معلمان و خانواده‌ها پدید آورد. آنها نشان دادند به حمایت از خانواده‌ها و معلمان برای ادامه آموزش کودکان متعهد هستند.

 محلول ضدعفونی‌کننده دست از نوشیدنی

کمپانی تولیدکننده نوشیدنی انهایزر بوش در آمریکا در ماه مارس در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد از منابع خود برای تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، این کمپانی اعلام کرد برنامه‌های حمایتی خود را از ورزش خارج و روی حمایت از سازمان‌های عام‌المنفعه مانند سازمان صلیب سرخ برنامه‌ریزی خواهد کرد. در این همکاری، این کمپانی از برنامه‌های صلیب سرخ برای اهدای خون توسط داوطلبان در استادیوم‌ها حمایت کرد. آنها با هشتگ OneTeam نشان دادند که در این شرایط همه باید کنار هم باشند. در شرایط غیرقابل پیش‌بینی نظیر پاندمی کرونا نقش‌آفرینی برندها برای کمک به مردم نیازمند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. این برندها نقش موثری در گسترش امید و اتحاد در زمان بحران ایفا می‌کنند و بعد از آن مردم و مخاطبان برندهایی را که در این شرایط کنار آنها بودند فراموش نخواهند کرد و اهمیت روابط عمومی در همین است، طراحی و اجرای کمپین‌هایی که نغمه‌ آنها را مردم از یاد نمی‌برند.

 

Hamidjafari۸۳@gmail.com