تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مشتریانی که محصولی را از نزدیک لمس و مشاهده می‌کنند تمایل بیشتری به خرید آن دارند. پژوهش Caltech نشان داد تعداد افرادی که تمایل به خرید محصولاتی داشتند که می‌توانستند از نظر فیزیکی آنها را بررسی کنند ۴۰ تا ۶۰ درصد بیشتر از افرادی است که فقط تصاویر محصولات را در وب‌سایت یا در یک کاتالوگ می‌بینند. پژوهش دیگری نشان داد افرادی که می‌توانند مدت بیشتری محصولی را لمس کنند، حتما آن را می‌خرند. طبق نظرسنجی دانشکده کسب‌و‌کار هاروارد، ارائه محصولات به‌صورت فیزیکی می‌تواند حس مالکیت روانی در افراد ایجاد کند و محرکی برای تصمیم به خرید است. در اینجا پنج نکته برای تشویق بازدیدکننده‌ها برای لمس کالاها و همچنین تبدیل آنها به خریدار وجود دارد.

توجه مشتریان را جلب کنید: قبل از اینکه خریداران بتوانند یک محصول را انتخاب کنند، باید آن را ببینند. نگاه کنید سوپرمارکت‌ها چگونه محصولات خود را چیده‌اند و به فروش می‌رسانند. آنها کالاهای حاشیه‌ای را در معرض دید مشتری قرار می‌دهند یعنی در جاهایی که بیشتر به چشم افراد می‌آید یا در مناطق پرتردد فروشگاه که مشتریان بیشتری از آنجا عبور می‌کنند و احتمال دیده شدن محصولات به مراتب بیشتر است. بنابراین از رفتار و واکنش‌های افراد به‌عنوان راهنما استفاده کنید و محصولاتی را که می‌خواهید به فروش برسانید، در جایی قرار دهید که بیشتر در دید مشتریان است.

از «نقطه خاص فروش» برای تحریک به خرید استفاده کنید: برای محصولاتی که می‌دانید مشتریان زیادی به آنها علاقه‌مند هستند، یک منطقه خاص ایجاد کنید. مثلا بسیاری از فروشگاه‌ها قسمت انتهایی فروشگاه را انتخاب می‌کنند؛ به‌طوری‌که مشتریان باید از مسیر طولانی برای رسیدن به آن محصول خاص عبور کنند. در تمام این مسیر قفسه‌ها را پر می‌کنند از کالاهایی که کمتر مورد تقاضا و خرید قرار می‌گیرند. فروشگاه لوازم آرایشی Sephora یکی از اولین خرده‌فروشان بود که برای فروش کالاهای حاشیه‌ای از این روش استفاده کرد و حالا بسیاری از فروشگاه‌ها این روش را دنبال می‌کنند.

افراد را به لمس کردن کالا تشویق کنید: آیا تا به حال به فروشگاهی رفته‌اید که در آن تابلوهایی مثل «لطفا دست نزنید»، «درصورت شکستن هزینه به عهده شما است»، «پدرومادرها: مراقب رفتار کودکان خود باشید» نصب شده باشد؟

شما در آنجا واقعا احساس راحتی نمی‌کنید و مدام با خود می‌جنگید که به کالا‌ها نزدیک نشوید. تشویق مشتریان به بررسی و انتخاب محصولات یک رویکرد بسیار موثر برای فروش واقعی کالا است. اگر شما محصولات ظریف یا شکننده دارید برای فروش آنها چه می‌کنید؟ نگاهی به فروشگاه‌های موفقی مانند اپل بیندازید و از آنها ایده بگیرید، آنها یک نمونه از تمامی محصولات خود را در اختیار مشتری قرار می‌دهند تا مشتریان آنها را لمس و کشف کند.

با مشتریان ارتباط برقرار کنید: طبق نظرسنجی دانشکده کسب‌و‌کار هاروارد، هنگامی که فروشندگان از رفتارهای مناسب و حرفه‌ای مانند دست دادن با مشتری یا دست زدن به شانه یا آرنج به‌منظور هدایت آنها استفاده می‌کنند، مشتریان خرید بیشتری انجام می‌دهند. فروشندگان می‌توانند به مشتریان کمک کنند، محصولات مورد نیاز آنها را تحویل بدهند یا آنها را هنگام انتخاب لباس تحسین کنند.برخی کالاها را به‌صورت نامتعارف ارائه کنید: اگر محصولات در فروشگاه شما بیش از حد مرتب باشد، مشتریان نمی‌خواهند با دست زدن نظم محصولات را به‌هم بریزند. سبد یا قفسه‌ای را به‌صورت عمدی نامرتب ایجاد کنید تا خریداران برای دیدن اجناس آن احساس راحتی کنند. خریداران با به‌هم زدن توده‌های لباس احساس بهتری خواهند داشت و راحت‌تر انتخاب می‌کنند. فروشندگان نباید در حضور مشتری کالا را مرتب کنند زیرا باعث ایجاد حس گناه در خریدار می‌شوند و ممکن است مشتری آن کالا را انتخاب نکرده و از خرید آن منصرف شود.