خوزه مانوئل اینچاستی مدیرعامل شرکت Mapfre

خدمات ابری به دلایلی منطقی ظرف چند سال‌ گذشته همه‌گیر شده‌اند: به شرکت‌ها امکان می‌دهند تکنولوژی خود را تکامل دهند و همزمان آن را با نیازهای واقعی کسب‌وکارشان متناسب کنند؛ به شرکت‌ها انعطاف و چابکی لازم را می‌دهند؛ و با تبدیل هزینه‌های سرمایه‌ای به هزینه‌های عملیاتی، برای آنها صرفه‌جویی مالی به همراه دارند. به هر حال، روی آوردن به خدمات ابری به معنای از دست دادن کنترل نیست. شرکت‌ها باید اقدامات بیشتری انجام دهند تا امنیت اطلاعات را تضمین کنند. همچنین باید از آخرین تحولات قانونی در ارتباط با انتقال و ذخیره‌سازی داده‌های حساس آگاه باشند. خوشبختانه، این روزها راه‌حل‌های بیشتر و بهتری در دسترس هستند. شرکت‌ها به‌طور فزاینده‌ای می‌توانند خدمات خود را به صورت شفاف‌تر، سریع‌تر و امن‌تر مدیریت کنند.

این باعث می‌شود تدارک خدمات بهتر صورت بگیرد و کاربران به واسطه آن بتوانند بدون نیاز به دخالت واحد IT، از اپلیکیشن‌های خودکار استفاده کنند. با در نظر گرفتن این امکانات، ارزش پیشنهادی خدمات ابری مقاومت‌ناپذیر است. برای جفری سندلر و هر مدیر عامل دیگری، پرسش اصلی این نیست که آیا باید به خدمات ابری روی آورد یا نه، بلکه مساله این است که چطور به بهترین شکل می‌توان این کار را انجام داد. واضح است که روی آوردن به مدل‌های سنتی IT، باعث می‌شود رسیدن به انعطاف مورد نیاز برای روبه‌رو شدن با چالش‌های آینده کسب‌وکار دشوار شود. با این حال، دشواری‌های رایانش ابری هم سختی‌های خودش را دارد.

رادیکال‌ترین گزینه - مثال انتقال همه چیز به سرویس وب آمازون - همه مشکلات را حل نخواهد کرد. ممکن است سرویس وب آمازون بتواند ظرفیت آلموری را توسعه دهد (مثلا ذخیره‌سازی انباره داده را بیشتر کند)، اما برای ارائه راه حل‌های متناسب‌سازی شده و اختصاصی، چندان مفید نخواهد بود. دسترسی به مجموعه‌ای از سرویس‌های وب به معنی پشتیبانی فیزیکی یک مسوول IT نیست که بتواند در شرکت قدم بزند و به نیازهای ویژه IT رسیدگی کند. کاری که آلموری می‌تواند انجام بدهد، انجام آزمایش‌هایی با سرویس وب آمازون برای برخی فرآیندهای خاص است که هر از گاهی قابلیت‌های پردازش اضافی در آنها مورد نیاز است. مدل ابری ترکیبی بهترین راه حل موجود به نظر می‌رسد. این مدل هم انعطاف‌پذیری به آلموری می‌دهد و هم باعث کاهش هزینه‌های آن می‌شود. به علاوه، HP یک عرضه‌کننده قدرتمند است که می‌تواند آلموری را در تکامل تکنولوژیک آن تجهیز کند و همزمان به این شرکت امکان دهد بر عملیات و داده‌های خود کنترل داشته باشد. خبر خوب در مورد مدل ترکیبی این است که شرکت می‌تواند بین نیازهای پردازش و ذخیره‌سازی داده‌های خود در یک سیستم ابری خصوصی و عمومی، مطابق نیازهای کسب‌وکار خود تعادل ایجاد کند. در رابطه با قراردادها نیز این شرکت باید مطمئن شود هر توافقی بهترین خدمات را با بهترین قیمت و بهترین جریمه‌ها برای تخطی از بندهای قرارداد، دربرداشته باشد.