مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد

منبع: FASTCOMPANY

آزادکاران (freelancer) پس از بچه‌دارشدن با فشار بیشتری برای بازگشت به‌کار روبه‌رو هستند؛ اما با استراتژی‌های درست، توازن هر دو ممکن خواهد بود.دستیابی به پیشرفت یک نگرانی بزرگ برای بسیاری است که برای توازن آزادکاری و در عین حال داشتن فرزندان می‌کوشند. اما با استراتژی‌های درست و به موقع می‌توانید هم رئیس خودتان باشید و هنوز زمان زیادی برای گذراندن با خانواده داشته باشید.

یک برنامه کاری منظم داشته باشید

دیزیک که یک آزادکار است، پیش از به دنیا آمدن فرزندانش، باید صبح زود کارش را شروع می‌کرد، یک چرت نیم روز داشت و اغلب غروب‌ها هم کار می‌کرد. یک برنامه کاری نامنظم می‌تواند آشفتگی بیشتری به کارتان دهد. اکنون دیزیک ساعات سنتی بیشتری، از ساعت ۸.۳۰ صبح تا ۵.۳۰ بعدازظهر، را کار می‌کند؛ بنابرین زمانی برای گذراندن وقت با بچه‌هایش هنگام غروب و پیش از خواب دارد.او می‌گوید: «من با آزادکاری به‌عنوان یک شغل تمام‌وقت برخورد کردم و این به هر فردی در اطرافم کمک می‌کند تا درک کند که گرچه من یک برنامه کاری منعطف دارم، اما ساعات منظمی کار می‌کنم.»ایجاد یک برنامه روزانه واقع‌بینانه برای آزادکار به ایجاد و تقویت این مرزها بین کار و خانواده و به کاهش ساعات تلف‌شده کمک خواهد کرد. دیزیک می‌گوید: «این کار به من کمک کرد تا حتی بهره‌ورتر باشم؛ چرا که نسبت به گذشته بیشتر به زمانم می‌اندیشم.»

وظایف هر روزه برون‌سپاری کنید

به‌عنوان یک آزادکار، اینکه احساس کنید هر کاری را باید خودتان انجام دهید آسان است. از همه مهم‌تر اینکه خودتان رئیس خودتان هستید. اما به‌خصوص زمانی که دارای فرزند هستید، این موضوع اغلب یک انتظار غیرواقعی است. راه‌های هوشمندانه‌ای برای برون‌سپاری وظایفی که می‌تواند به آسانی روزتان را ببلعد پیدا کنید. این می‌تواند به معنی داشتن دست‌های اضافی برای کمک به وظایف کاری‌تان باشد- برون‌سپاری چیزهایی مانند آپدیت وب‌سایت‌تان. چیزهای بسیاری وجود دارند که می‌توانید برای برون‌سپاری وظایف‌تان هر روزتان انجام دهید.

یک سهمیه واقعی برای خودتان ترتیب دهید

اگر یک آزادکار به صورت تمام وقت هستید و روی پروژه‌های متعددی کار می‌کنید، شاید اکنون زمان آن فرارسیده است تا یک قدم به عقب بازگردید و دریابید که حجم کار شما به چه چیزی نیاز دارد تا خانواده‌تان را در اولویت قرار دهید و بنابراین شما فقط خودتان را تا پایان در نظر نمی‌گیرید. دیزیک می‌گوید: «من یک سهمیه ماهانه برای خودم تعیین کرده‌ام؛ این سهمیه به من می‌گوید که برای امرار معاش خودم و خانواده‌ام به چه مقدار پول نیاز دارم. من تلاش می‌کنم تا جای ممکن به‌جای قبول پروژه‌های بسیار، کم کم کارها را انجام دهم. این کار به من اجازه می‌دهد تا زمان بیشتری را با فرزندانم بگذرانم به‌جای اینکه مدام فکر کنم که چه کاری می‌توانستم انجام دهم تا پول بیشتری به‌دست آورم.»و اتخاذ این نوع نگرش به شما اجازه می‌دهد تا به‌طور استراتژیک بر پروژه‌هایی که به شما منفعت می‌رسانند تمرکز کنید. به‌عنوان یک آزادکار شما می‌توانید مسیر شغلی‌تان را به‌طور رضایت‌بخشی شکل داده و تغییر دهید؛ این زیبایی کار کردن برای خودتان است. به آن اجازه ندهید تا کارتان را طوری تفسیر کند که گویی بر خانواده‌تان تقدم دارد.

یک برنامه احتیاطی داشته باشید

سه سال پیش بن آگست، یک نویسنده نمایشنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، واقع در نیوجرسی دریافت که منبع درآمدی قابل اتکایی ندارد درحالی‌که همسر او اولین فرزندشان را باردار بود؛ او یک ارزیابی انجام داد. او می‌گوید: «من شروع به جست‌وجو برای کار باثبات‌تری کردم. من حتی به Jersey City Police Department رفتم و یک فرم تقاضای کار برای پلیس شدن پر کردم؛ چرا که به نظرم این یک کار باثبات برای داشتن یک فرزند بود.»خوشبختانه، نوشته آگست در همان زمان، کشش و علاقه‌ای در هالیوود ایجاد کرد و او توانست پروژه‌های نوشتاری بیشتری را برعهده بگیرد. در ماه مارس فیلم او به نام Remember در تماشاخانه‌ها نمایش داده شد. او می‌گوید: «شما باید واقع‌بین باشید. نگاه کنید که برای انجام چه چیزی تلاش می‌کنید و اگر قصد ندارید به‌طور واقع‌بینانه آن را انجام دهید، باید تصمیم بگیرید تا کار تمام‌وقت انتخاب کنید.»

شبکه‌بندی را در زندگی خود برنامه‌ریزی کنید

همیشه راه‌هایی برای مرتبط ماندن وجود دارد حتی اگر شما غالبا در خانه و با بچه‌های کوچک‌تان باشید. اغلب ماندن در بازی به معنای مرتبط ماندن با افرادی که با آنها کار می‌کنید و داشتن رابطه با آنها به صورت حرفه‌ای است. این امر می‌تواند به سادگی ارسال یک ایمیل یا تماس تلفنی باشد. تنها سعی کنید حاضر باشید و ارتباط خود را با شبکه حفظ کنید. با مردم در ارتباط باشید و اجازه دهید تا آنچه را که می‌خواهید انجام دهید و آنچه می‌خواهید بعدا انجام دهید را بدانند. اگر شما لیستی از بایدها تهیه کنید، هر هفته اندکی برایتان آسان‌تر می‌شود.

اعتماد کردن مهم است

رابطه شما با مشتری باید طوری باشد که آنها جذب کارتان شوند. بر نتیجه تمرکز کنید. آنها نیاز ندارند که بدانند شما ۸ ساعت در روز کار می‌کنید یا دو ساعت.نیازی نیست که نسبت به داشتن یک زندگی یا وظایف خارج از کار متاسف باشید. برای اکثر ما که این مسیر را انتخاب می‌کنیم، آزادکاری تنها یک انتخاب شغلی نیست؛ یک انتخاب سبک زندگی است. آزادکار بودن به شما کمک می‌کند تا به‌طور مثال پدری باشید که می‌خواهید. این شیوه زندگی و آزادی در ساعات کار به من اجازه می‌دهد تا پدری باشم که می‌خواهم. قطعا فشاری وجود خواهد داشت اما شما تنها باید از آنچه در حال انجام آن هستید مطمئن باشید. اگر اطمینان نداشته باشید، این مساله در کارتان خود را نشان خواهد داد.