قول گرایی پس از مدال برنز جهان

ملی پوش کشتی ایران پس از کسب مدال برنز مسابقات جهانی گفت: ان شاالله در المپیک بتوانم جبران کنم.

در روز پایانی رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی ۲۰۲۳ جهان، محمدرضا گرایی تنها نماینده باقی مانده ایران در سه وزن پایانی، در دیدار رده بندی وزن ۶۷ کیلوگرم به مصاف سلاویک گالستیان از ارمنستان رفت و در حالی که ۷-۰ پیش بود به دلیل دیسکالیفه شدن حریف صاحب مدال برنز جهان و سهمیه المپیک شد.

اولین واکنش فردوسی‌پور به حواشی حضور رونالدو در تهران

ملی پوش کشتی ایران پس از کسب مدال برنز مسابقات جهانی گفت: دیروز پس از مسابقه با کشتی گیر آذربایجان از ناحیه زانو برایم مشکلی پیش آمد که ۵ صبح به همراه کادرفنی به استخر سفارت رفتیم تا درمان کنم. 

او ادامه داد:  فکر نمی کردم پس از کم کردن وزن، بدنم برگردد و بتوانم کشتی بگیرم. دو کشتی سخت داشتم؛ حریف ارمنی بد قلق بود و کشتی گیر مجارستانی هم حریف سرسختی بود. متاسفانه قرعه بدی برخورد کردم.

گرایی ادامه داد: به دلیل وزن و مشکلات دیگر دیشب تا ساعت ۲ صبح بیدار بودیم. توقع مردم همیشه به جا است. در کشتی ژاپن مسابقه بسیار پیچیده شد. شکست توجیه ندارد. به امید خدا المپیک بتوانم طلا بگیرم.

ملی پوش فرنگی ایران ادامه داد: برنز را گرفتم. همه می‌دانند که برای طلا می جنگم اما نشد. کشتی با ژاپن مقداری مشکل شد. بلافاصله پس از کشتی با ژاپن در حدود ۸ دقیقه بعد، باید با آذربایجان مبارزه می کردم و این یک مشکل برای من بود. این موضوع یک ایراد به اتحادیه جهانی کشتی وارد می کند چرا که ۸ دقیقه بیشتر وقت استراحت نداشتم و ریکاوری خوبی انجام ندادم. بدن من مقابل کشتی‌گیر آذربایجان اصلا بر نگشت اما خداراشکر که توانستم سهمیه المپیک را کسب کنم.

او ادامه داد: مدال برنز هم برایم خوب بود. رباط پا و رباط دستم مشکل دارد. قبل از مسابقات رباط انگشتم پاره شد و همچین دو هفته بعد از این موضوع رباط پا پاره کردم. مشکل کشیدگی کشاله پا هم برایم پیش آمد و این موضوعات در تمرینات برایم مشکل ایجاد کرده بود. با سختی و تلاش کادر فنی موفق شدم خودم را جمع کنم و مدال برنز جهانی را کسب کنم و کسب سهمیه المپیک داشته باشم.

گرایی گفت: تمام تلاشم را می کنم که عملکرد خوبی داشته باشم و دل مردم را شاد کنم. امیدوارم مدال برنزم دل مردم را شاد کرده باشد. درست است که توقعات بالاست و امیدوارم در المپیک مدال طلای خود را دوباره تکرار کنم که این موضوع سخت است. فشار روانی مردم و توقع به جای آنها باعث فشار بالا می شود اما قول می دهم که در المپیک و در همین وزن ۶۷ کیلوگرم جبران کنم. در مسابقات آسیایی هم منتظر کادر فنی هستم. یکسری حواشی به وجود آمد که منتظر کادر فنی می مانم.