از شیدایی تا ثریا

شبکه‌های مختلف سیما، سری جدیدی از مجموعه‌های تلویزیونی را برای پخش در شب‌های بلند دهه سوم آذر ماه و نیز دی‌ماه در نظر گرفته‌اند. به گزارش ایرنا، پخش برخی از این مجموعه‌های تلویزیونی از شبکه‌های سیما آغاز شده و تعدادی نیز به‌زودی در جدول پخش شبکه‌ها قرار می‌گیرد.

«تا ثریا» در شبکه یک

مجموعه تلویزیونی «تا ثریا» جدیدترین ساخته سیروس مقدم از این هفته از شبکه یک سیما پخش می‌شود و تا اول بهمن‌ماه در جدول پخش هر شبی این شبکه قرار خواهد داشت.

این مجموعه تلویزیونی در ۳۲ قسمت تولید شده و بازیگرانی از جمله آزیتا حاجیان، همایون ارشادی، مهران احمدی، هومن سیدی، لیندا کیانی، الناز حبیبی، حسین مهری، ارسلان قاسمی، میرطاهر مظلومی، پوراندخت مهیمن، مریم بوبانی، مجید سعیدی، علی صالحی، کامران ملکی، آتیه جاوید، فرحناز منافی‌ظاهر، مهوش وقاری، نسرین نصرتی، صفا آقاجانی، ترلان پروانه، امیر حمیدزاده و ملیحه نیکجومند در آن بازی می‌کنند. این مجموعه تلویزیونی قصد دارد تا تاثیر ربا و پول حرام بر زندگی انسان را به تصویر بکشد.

«عکاسخانه» در شبکه دو

دست‌اندرکاران شبکه دو سیما در حال حاضر پخش مجموعه مناسبتی «فرات» ساخته مازیار میری را در دستور کار هر شب خود دارند، ضمن آنکه مدتی است پخش مجموعه تلویزیونی «عکاسخانه» به کارگردانی «فرزین مهدی‌پور» از این شبکه آغاز شده است که با توجه به هفتگی بودن پخش آن، تا پایان سال‌جاری در کنداکتور شبکه دو باقی خواهد ماند.

«شیدایی» عسگرپور

با صدای علی لهراسبی

مجموعه تلویزیونی «شیدایی» به کارگردانی «محمدمهدی عسگرپور» که تاکنون ۷۰ درصد از تصویربرداری خود را پشت سر گذاشته نیز به‌زودی در جدول پخش شبکه سه سیما قرار می‌گیرد تا به صورت هر شبی از این شبکه پخش شود.

تهیه‌کنندگی این مجموعه تلویزیونی را «محمدرضا شفیعی» بر عهده دارد و «حسین غضنفری» به‌طور همزمان آن را تدوین می‌کند، ضمن آنکه «آرمان موسی‌پور» ساخت موسیقی آن را با صدای علی لهراسبی در تیتراژ مجموعه به عهده گرفته است.

فیلمنامه این مجموعه را سعید نعمت‌اله که سریال‌هایی چون «رستگاران»، «جراحت» و «زیر هشت» را در کارنامه دارد، به رشته تحریر درآورده است.

داستان این فیلم درباره شخصیتی به نام «طاها» است که قلب او آن‌طور که باید نمی‌تپد و مرگش نزدیک است پس وصیتی می‌نویسد تا فردی از نزدیکانش مالک دارایی‌های او شود اما پس از مدتی شیدا می‌شود.

امیر جعفری، آتنه فقیه نصیری، پرویز پورحسینی، عطا عمرانی، اندیشه فولادوند، آرش مجیدی، گلاره عباسی، رحمان باقریان، جمال اجلالی، مریم بوبانی، مجید رحمتی، میلیشیا مهدی‌نژاد، هانی کشاورز، ماریه تهرانچی، فاطمه شعبانی و میترا شجاعی از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

داستان نوابغ علمی کشور در مجموعه «پنجره»

پخش مجموعه تلویزیونی «پنجره» به کارگردانی قدرت‌الله صلح میرزایی که با نام «دستان سبز» مراحل تولید را پشت سر گذاشته بود نیز از ۲۶ آذرماه از شبکه تهران آغاز و در روزهای زوج پخش می‌شود.

این مجموعه ۲۶ قسمتی بر اساس داستانی از شعله شریعتی ساخته شده و عبدالرضا اکبری، فریبا کوثری، کامران تفتی، فریبا نادری، مریم سلطانی، کاوه خداشناس، سمانه پاکدل، شهنام شهابی، ناصر لقایی، بابک انصاری، محسن افشانی، مهدی امینی خواه، جمشید شاه‌محمدی و حسین مهری در آن ایفای نقش کرده‌اند.

این مجموعه روایتگر مشکلات و مسائلی است که پیش روی افراد نابغه و خانواده‌های آنها قرار دارد.