نمایش رایگان فیلم «دکتر استرنج‌لاو» در موزه هنرهای معاصر

این فیلم  یک کمدی سیاه است در سال ۱۹۶۴اکران شد و  به طور خاص به موضوع جنگ هسته‌ای و عدم اعتماد به نفس در سیاست‌های نظامی پرداخته و به دلیل انتقادات تند و تیز خود نسبت به جامعه و سیاست‌مداران، شهرت یافته است.

داستان فیلم در دوران جنگ سرد می‌گذرد و حول محور یک فرمانده افسر رژیم نظامی آمریکایی می‌گردد که به طور تصادفی دستور حمله هسته‌ای به اتحاد جماهیر شوروی را صادر می‌کند. با تلاش برای جلوگیری از فاجعه، شخصیت‌های مختلف از جمله یک تحلیلگر نظامی و یک دکتر آلمانی که به شدت به تخیلات هسته‌ای و نظامی معتقد است، به مرکز فرماندهی می‌آیند تا از بروز جنگ هسته‌ای جلوگیری کنند.

از بازیگران برجسته این فیلم می‌توان به پیتر سلرز، که در سه نقش مختلف بازی کرده است، اشاره کرد؛ او نقش‌های رئیس‌جمهور ایالات متحده، یک تحلیلگر نظامی و دکتر استرنج‌لاو را ایفا کرده است. سایر بازیگران شامل جورج سی. اسکات، استرلینگ هایدن، کینن وین، اسلیم پیکنز و شین ریمر می‌شوند.

علاقه‌مندان برای دیدن فیلم «دکتر استرنج‌لاو» می‌توانند ساعت ۱۵ به سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، سالن سینماتک موزه مراجعه کنند. ورود برای همه آزاد و رایگان است.