امیدوارم زندگی‌ام تغییر نکند

هان افزود: «هفته گذشته با آدم‌های زیادی برخورد کردم که شادی خودشان را با من به اشتراک گذاشتند و این اتفاق به عنوان تجربه‌ای خاص و تاثیرگذار برای من باقی خواهد ماند.»

او امیدوار است که بتواند روال عادی زندگی‌اش را حفظ و همچنان بر نوشتن تمرکز کند و شرایطش با تغییرات زیادی روبه‌رو نشود.

هان کانگ گفت: «من از طریق نوشتن با جهان ارتباط برقرار می‌کنم و امیدوارم بتوانم همچنان به نوشتن و دیدار با خوانندگان از طریق کتاب‌هایم ادامه دهم، همان‌طور که همیشه این کار را کرده‌ام.» برنده نوبل ادبیات افزود: «من الکل نمی‌نوشم و اخیرا مصرف کافئین از جمله قهوه را هم متوقف کرده‌ام و با اینکه قبلا از سفر لذت می‌بردم ولی حالا به‌ندرت سفر می‌کنم و به پیاده‌روی علاقه زیادی دارم و بیشتر از همه روی نوشتن کارهایم تمرکز کرده‌ام.»

هان کانگ اعلام کرد در حال کار روی رمانی است که در بهار شروع کرده و احتمالا سال آینده آماده انتشار شود. او گفت سه کتاب دیگر در ذهنش دارد که می‌خواهد بنویسد و احتمالا قبل از ۶۰سالگی این کار را انجام خواهد داد. او گفت: «حدس می‌زنم هنگام نوشتن این کتاب‌ها ایده‌های جدیدی به ذهنم برسد و به همین خاطر همیشه در فکر سه کتابی هستم که قرار است بنویسم.» او پیشتر به خاطر کتاب «گیاه‌خوار» برنده جایزه بوکر شده بود و این اولین اثرش بود که به انگلیسی ترجمه شد و او را به دنیا معرفی کرد.

در روزهای اخیر به خاطر اهدای جایزه نوبل به هان کانگ ده‌ها هزار نفر برای سفارش کتاب‌هایش به وب‌سایت‌‌ها، کتابفروشی‌ها و انتشاراتی‌ها مراجعه کردند. رسانه‌ها اعلام کرده‌اند در این مدت بیش از یک‌میلیون نسخه از آثار این نویسنده فروخته شده و کتاب‌فروشی‌ها گفته‌اند که این اتفاق بی‌سابقه بوده و فروش ادبیات کره جنوبی به طور کلی به‌شدت افزایش یافته است.