حیف شد که مهرجویی نیست

قادر آشنا، دبیر جشن مهر سینمای ایران، در این مراسم گفت: از نگاه ما مهر سینمای ایران، نوروز سینماست؛ متعلق به سینماگران و سینماداران است که همه فارغ از هر مساله و مشکلی کنار هم جمع می‌شوند. او گفت: من به استان‌های مختلف سفر کردم و الان این برنامه و جشن برای آنها جدی شده است. در ادامه این مراسم هنرمندانی از استان‌های مختلف معرفی شدند و لوح تقدیری به آنها اهدا شد. بخش بعدی این مراسم به تقدیر از جلال‌الدین معیریان، گریمور و چهره‌پرداز شاخص سینمای ایران، اختصاص داشت. جلال‌الدین معیریان در پاسخ به سوال مجری درباره پروژه جدیدش گفت: این افتخار را دارم که در حضور هنرجویانم خدمت می‌کنم و برای همه آرزوی سلامتی دارم.

در ادامه فرزاد حسنی با اشاره به اینکه این شب‌ها، مخصوص تقدیر از نصیریان بوده، با یادآوری نقش‌آفرینی‌های این بازیگر، او را آبروی فرهنگ و هنر ایران دانست. سپس علی نصیریان در سخنانی گفت: این تشویق و تقدیر بجا و خوب است اما نه برای ما، بلکه برای نسل‌های بعدی. ما اگر جانی کندیم برای خودمان بود چون هنر و خلق آن لذت‌بخش است و بیشترین لذت را هم خود خالق می‌برد.  او با اشاره به نسل‌های قدیمی سینما، از زمان فرخ غفاری و گلستان تا نسل‌های بعدی، از داریوش مهرجویی یاد کرد و گفت: من سینما را از مهرجویی یاد گرفتم و باید این را اعتراف کنم.‌ حیف شد که نیست چون اگر بود هنوز هم می‌توانست کار کند.

در ادامه رائد فریدزاده، رئیس جدید سازمان سینمایی، گفت: خیلی خوش‌اقبالم که در اولین روز کارم در چنین مراسمی چند کلمه‌ای می‌توانم صحبت کنم.‌ خوشا به حال نسل ما که در زمانه‌ای زیست می‌کند که هنرمندانی همچون استاد علی نصیریان زندگی می‌کنند.رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه در روز نخست کارش صحبت از وفاق شده است، افزود: وفاق یعنی داشتن حس و مسوولیت مشترک و در این خصوص مستدعی همراهی تمام دوستان هستم و امیدوارم هر روز شاهد اعتلای بیشتر سینمای ایران باشیم.

بعد از مراسم نیز بسیاری از مدیران و کارکنان سینمایی و هنرمندان حاضر به رائد فریدزاده تبریک گفتند. فریدزاده گفت‌وگو با خبرنگاران را به زمانی دیگر موکول کرد.