Untitled-1 copy

واکنش تحلیلی احسان عابدی به آخرین تصویر منتشرشده از گلی ترقی، با بررسی آثار شاخصش و نقد سیدعلی کاشفی خوانساری بر مقاله ادبیات کودک در دانشنامه فرهنگستان زبان و ادب فارسی، اثر مهدی حجوانی، نیز از دیگر مطلب‌های بخش یادشده هستند.

یادنامه منوچهر حسن‌زاده با آثار فریدون مجلسی، حسین پاینده و احمدرضا بهرام‌پور عمران، روایتی از تنها حضور عمومی و شعرخوانی زنده‌یاد محمدعلی بهمنی بین دو سکته مغزی و نیز نقد قطب‌الدین صادقی بر سه کتاب صابر سعدی‌پور، دیگر مطالب بخش قفسه پشتی را تشکیل داده‌اند. بخش «فالش» شماره ششم عصر روشن همزمان با پانزدهمین سالگشت درگذشت فهیمه اکبر، به این خواننده سال‌های بسیار دور و ایران‌شناس فعال گیلانی اختصاص یافته است. در این بخش مطالبی از معصومه جوادی‌نسب، گلی اکبر، سمیرا ابوترابی، محمد امینی، سام گیوراد و رضا عابدین‌زاده چاپ شده است.

داستان دنباله‌دار «همخونه» اثر مائده مرتضوی، روایت تحلیلی محمدرضا شهبانی نوری از نمایش «زنده‌به‌گور» صادق هدایت به کارگردانی مریم ایران‌منش، روایت آزاده جعفریان درباره آثار و زندگی هنری هنرمند تازه‌درگذشته و جهانی ایران، فرهاد مشیری و نیز یادداشت محمود معتقدی بر یک نمایشگاه هنرهای تجسمی، دیگر مطلب‌های شماره ششم عصر روشن هستند. مجله فرهنگی‌هنری «عصر روشن» به مدیرمسوولی و سردبیری علیرضا بهرامی، زیر نظر هیات دبیران و با مدیریت هنری حمیدرضا بیدقی، به بهای 99هزار تومان منتشر شده است.