برندها خودشان تصمیم گرفتند همکاری نکنند

در سال‌های اخیر بخش مهمی از سرگرمی‌سازی تلویزیون را شبکه نسیم برعهده گرفته بود و این شبکه با کمک برخی ستاره‌ها توانست برنامه‌های پرمخاطبی تولید کند. بعد از قطع همکاری مهران مدیری، رامبد جوان و... با این شبکه، آخرین امیدها هم از دست رفت و حالا سیما به طور کامل در زمینه سرگرمی‌سازی و سریال‌سازی دست‌خالی است.

دیروز اما مدیر شبکه نسیم از توافق با برخی ستاره‌ها خبر داد و گفت قرار است اتفاقات مهمی بیفتد. محمدرضا خوشرو گفت برنامه «هزار و یک» با محوریت شخصیت جناب‌خان در مرحله ساخت دکور است؛ «مسابقه بی‌سابقه» با اجرای فرزاد حسنی مراحل پیش‌تولید را می‌گذراند و قرار است مهران مدیری هم برگردد.

محمد‌رضا خوشرو توضیح داد که مشکل برنامه «دورهمی» مهران مدیری نیست. او برای کارهای نمایشی قرارداد بسته و مساله یک گیر اداری با تهیه‌کننده است که اگر حل بشود فصل پنجم پخش می‌شود.

مدیر شبکه نسیم درباره تعامل تلویزیون با هنرمندانی که مدتی از رسانه ملی دور بودند گفت: هر کدام از این هنرمندان رفت‌وبرگشت دارند؛ نمونه آن برنامه آقای ایرج طهماسب بود که پیش از این در شبکه نمایش خانگی تولید و پخش می‌شد و دوباره به تلویزیون آمد؛ برنامه‌ای که دیده شد و این حس که در معرض ۸۸میلیون بیننده قرار بگیری غیرقابل توصیف است. بنابراین همه امکان فعالیت دارند. آقای مدیری هم قرار است برای سیمافیلم کار نمایشی بسازند.او با اشاره به خداحافظی «کتاب‌ باز» و سروش صحت از تلویزیون تاکید کرد: هیچ هنرمندی را نمی‌توانید مثال بزنید که من در شبکه نسیم جلوی فعالیتش را گرفته باشم. حتما به برنامه‌های «دورهمی»، «کتاب‌باز» یا «خندوانه» نقد داشتم اما خاطرم هست وقتی «کتاب‌باز» متوقف شد آقای صحت دنبال ساخت سریال رفتند و ما برای ادامه ساخت «کتاب‌باز» به دنبال ایشان بودیم که فرصت تولید دیگر پیش نیامد.

خوشرو افزود: ما منتظر عوامل «کتاب‌باز» هم بودیم اما طرحی از طرف آنها داده نشد. اگر دوستان تمایل داشته باشند باز هم برای طرح دیگری آماده‌ایم ولی به دلایلی خود برخی از این برندها تصمیم گرفتند که همکاری نکنند.

او همچنین درباره‌ برنامه «خندوانه» گفت: آقای رامبد جوان را مدتی پیش دیدم که می‌گفتند مردم از «خندوانه» و تولید آن پرس‌و‌جو می‌کنند. خود این هنرمندان هم ظرفیت تلویزیون را می‌دانند. اینها همه دوستان ما هستند و ترجیحشان این است که گاهی در مدیومی دیگر فعالیت کنند؛ البته کار در تلویزیون دشواری‌ها و در‌عین‌حال جذابیت‌های خاص خود را در مقایسه با شبکه نمایش خانگی دارد. کار در شبکه نمایش خانگی راحت‌تر است اما مخاطبان کمتری دارد.