آثار کوچک از بزرگان نقاشی در نمایشگاه «ری‌سایز»

از هنرمندان مطرح در این نمایشگاه می‌توان به سهراب سپهری، حسین زنده‌رودی، احمد اسفندیاری، پرویز کلانتری، هوشنگ سیحون، محمد احصایی، آیدین آغداشلو، هانیبال الخاص، نصرت‌الله مسلمیان، علیرضا اسپهبد، صادق تبریزی، علی‌اکبر صنعتی، رضا بانگیز، فرهاد گاوزن، اردشیر محصص و محمدعلی ترقی‌جاه اشاره کرد.

در توضیح نمایشگاه «ری‌سایز» آمده است : «گزاره‌ بزرگ یعنی ارزنده، از آخرین باورها و سلایق بازمانده از دوران هنر کلاسیک جهان محسوب می‌شود که نه تنها در دوران مدرن که تا امروز همچنان زنده است و حیات دارد.‌ هنوز هم بخش بزرگی از کسانی که هنرمند یا مخاطب هنر هستند، ابعاد بزرگ یک اثر را نشان از زیبایی و به تبع آن ارزشمندی یک اثر هنری به بزرگی و ابعاد آن وابسته است. شاید وقت آن رسیده باشد که این آخرین بازمانده از نگاه سنتی به هنر نیز مثل باقی زوایای خشک و محدودکننده‌ این رویکرد به تاریخ سپرده شود. هرچند که این هنر مدرن بود که به مجسمه کوچک و نقاشی در ابعاد کوچک اعتبار بخشید و آن را از سطح مشق هنرمند به اثر هنری ارتقا بخشید، ولی نتوانست برای مخاطب جدی هنر این را جا بیندازد که ابعاد کوچک اثر دلیلی بر ضعف اثر نیست، بلکه می‌تواند به معنا و فرمی که هنرمند برای بیان به آن نیاز داشته، برگردد. همچنین به نیاز مخاطب هنر در داشتن آثار متفاوت و متعدد بیشتری برای تماشا و معنابخشی به دیوارهای زندگی‌اش دانست.»

گالری آرتیبیشن تا ۵ شهریور هر روز از ساعت ۱۱تا ۲۱ به نشانی بالاتر از پارک‌وی، بعد از خیابان فرشته، رو‌به‌روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، مجموعه‌ آرتهال پذیرای علاقه‌مندان به تماشای نمایشگاه «ری سایز» است.