زلزله در باکس آفیس 2024

«درون بیرون ۲» نه تنها در دومین هفته اکران با پشت سر گذاشتن «تلماسه: بخش دوم»، پرفروش‌ترین فیلم سال شد، بلکه بالاترین فروش هفته دوم تاریخ را در آمریکا از آن خود کرد و به موفقیتی خیره‌کننده در باکس آفیس دست پیدا کرد.

انیمیشن «درون بیرون ٢» به کارگردانی کلسی مان از کمپانی والت دیزنی و پیکسار با فروش ١٠٠میلیون دلار، به جمع ٣٥٥میلیون دلار در فروش داخلی و ٣٦٩ میلیون دلار در گیشه‌های خارج از آمریکا رسید و مجموعا ٧٢۴میلیون دلار درآمدزایی داشت و در دومین هفته نیز صدرنشین جدول باکس‌آفیس شد.

بر اساس این فروش فوق‌العاده، حالا انتظار می‌رود در یک ماه آینده با گسترش استقبال مخاطبان در سراسر جهان از این فیلم،‌ رکورد ۲میلیارد دلاری به ثبت برسد و

«درون بیرون ۲» در میان پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان قرار بگیرد.

این انیمیشن داستان رایلی را در دوران نوجوانی دنبال می‌کند که با احساسات جدیدی روبه‌رو می‌شود.

از صداپیشگان این فیلم می‌توان به امی پولر، فیلیس اسمیت، لویس بلک، تونی هیل، لیزا لاپیرا، ادل اگزارکوپولوس و مایا هاوک اشاره کرد.

بازار اکران جهانی

در کنار انیمیشن «درون بیرون۲»، شماری دیگر از فیلم‌ها در حال اکران هستند که البته در این هفته چندان با استقبال روبه‌رو نشده‌اند.

«پسران بد: بران یا بمیر» به کارگردانی عادل ال اربی و بلال فلاح از کمپانی سونی پیکچرز با ۸.۱۸میلیون دلار به جمع ۹.۱۴۶میلیون دلار در فروش داخلی و ۱.۲۸۹میلیون دلار در فروش جهانی دست یافت و در ردیف دوم جدول باکس آفیس قرار گرفت.

 این کمدی اکشن چهارمین بخش از فرنچایز «پسران بد» است و داستان کارآگاهان مایک لوری و مارکوس برنت را در میامی و درگیری با کارتل مواد مخدر دنبال می‌کند. ویل اسمیت، مارتین لارنس، ونسا هاجنز، الکساندر لودویگ و پائولا نیونس در تیم بازیگران فیلم هستند.

«موتورسواران» به کارگردانی جف نیکولز از کمپانی فوکوس با فروش داخلی ١٠میلیون دلار  و فروش بین‌المللی ۴میلیون دلار به فروش جهانی ١۴میلیون دلار رسید. فیلم داستان اعضای کلوب موتورسواری «خرابکاران» در آمریکاست که از یک گروه ساده برای موتورسواری به یک باند خلافکار تبدیل می‌شوند. داستان این فیلم جنایی در دهه ۵٠ می‌گذرد و تام هاردی، آستین باتلر و جودی کومر را در تیم بازیگری خود دارد.

همچنین انیمیشن «فیلم گارفیلد» به کارگردانی مارک دیندال از کمپانی سونی پیکچرز با ۶.۳میلیون دلار به جمع ۱.۸۵میلیون دلار در فروش داخلی و ۴.۲۳میلیون دلار در فروش جهانی دست یافت.