راه‌اندازی ۳۰ موزه در استان‌ها

 با‌این‌حال مدیرکل امور موزه‌ها می‌گوید، قرار است ۳۰ موزه استاندارد و تخصصی در ۳۰ استان راه‌اندازی شود؛ موزه‌هایی که هنوز اعتبارات آن تخصیص نیافته و مشخص نیست این اعتبارات قطره‌چکانی تا چه حد می‌تواند طرح جدید اداره کل موزه‌ها را محقق کند.  به گزارش ایلنا، هادی میرزایی، مدیرکل امور موزه‌ها، در رابطه با ارتقای کیفی موزه‌ها و منابع و اعتبارات موجود گفت: یکی از مسائلی که از سال‌های پیش وجود داشته و نیازمند سیاست و رویکرد مناسب است بحث ارتقای کیفی موزه‌هاست، به‌طوری‌که منابع برای ارتقای کیفی موزه‌های خرد توزیع می‌شد.

او گفت: در سیاستگذاری که با همکاری مدیران کل استان‌ها صورت گرفته و قرار است در سال جاری به صورت پایلوت اجرایی شود، طرح هر موزه یک استان است؛ به طوری‌که امسال قرار است در هر استان یک موزه هدف راه‌اندازی شود تا با منابعی که به آن اختصاص داده می‌شود، تمام شرایط یک موزه بزرگ و استاندارد را برای معرفی و نمایش کسب کند. میرزایی تاکید کرد: درحال‌حاضر از توزیع منابع خرد برای همه موزه‌ها پرهیز می‌کنیم و براساس پیشنهاد و برنامه‌ای که برای ارتقای کیفی موزه‌ها در نظر داریم یک موزه را در هر استان با تمام استانداردهای موجود راه‌اندازی کنیم.

او گفت: به نظر می‌رسد با اجرای این طرح می‌توان نوید ۳۰ موزه استاندارد و ارتقای کیفی‌شده را بدهیم. موزه‌هایی که تعاملی هستند، امکان نمایش آثار در سطح بالا انجام می‌گیرد. مدیرکل امور موزه‌ها درخصوص بودجه و اعتبارات طرح هر استان یک موزه رقمی اعلام نکرد اما تاکید کرد که برنامه استان‌ها در حال آماده‌سازی است و در تلاش هستیم منابع آن نیز متناسب با برنامه استان‌ها اختصاص پیدا کند.