دنیای اقتصاد: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، کتاب‌های کانون پرورش فکری موجود در سایت دیجی‌کانون با تخفیف ۲۰درصدی عرضه می‌شود. سی‌ویکمین دوره هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۳ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

 

دنیای اقتصاد: مراسم خاکسپاری الهام شکیب، بازیگر سینما و تئاتر، صبح دیروز سه‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه برگزار شد. حمید پورآذری، هدایت هاشمی، علی‌اصغر دشتی، محمد عاقبتی، مهدی قلعه و رویا بختیاری برخی از حاضران در این مراسم بودند. در این مراسم حمید پورآذری، سرپرست گروه تئاتر «پاپتی‌ها»، گفت: آن روز که آتیلا پسیانی فوت کرد الهام شکیب در اینستاگرامش نوشت چرا این‌قدر زود رفتی. حال ما باید بگوییم فکر نمی‌کردیم که این بازیگر خودش هم رفتنی باشد. این بازیگر روز یکشنبه ۱۴ آبان‌ماه بعد از مدتی مبارزه با بیماری از دنیا رفت.

 

دنیای اقتصاد: انیمیشن «شتر و آسیابان» به کارگردانی عبدالله علیمراد در بخش غیررقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش به نمایش درمی‌آید. پیش‌تر نیز مجموعه «شتر و آسیابان» عبدالله علیمراد در بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش به نمایش گذاشته شده بود. بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش از سوم تا ۱۱ آذرماه امسال (۲۴ نوامبر تا دوم دسامبر ۲۰۲۳) در کشور مراکش برگزار می‌شود.

کوتاه انیمیشن copy

 

دنیای اقتصاد: پخش‌کننده فیلم سینمایی «سینماشهر قصه» اعلام کرد این اثر را به‌زودی اکران می‌کند. «سینما شهر قصه» ساخته کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری سال ۱۳۹۷ و با بازی حامد کمیلی، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، فرخ نعمتی، سیاوش مفیدی، رویا میرعلمی، هدیه تهرانی و زنده‌یاد جمشید مشایخی ساخته شد که نگاهی نوستالژیک و طنز به تاریخ سینمای ایران دارد و در زمان نمایش در جشنواره فجر نظر مثبت جمع زیادی از تماشاگران را به خود جلب کرد. سازندگان این فیلم درصدد بودند «سینما شهر قصه» را پس از حدود چهار سال از اوایل ماه مهر روی پرده سینماها ببرند و طبق پیگیری‌ها قرار بوده از هفته گذشته اکران شود که منتفی شد؛ ولی قرار است به‌زودی این فیلم روی پرده سینماها برود.  پاییز امسال با اکران برخی فیلم‌های پرمخاطب احتمالا زمان مناسبی برای اکران این فیلم نبود و سازندگان آن تصمیم گرفتند پیک فروش نوروز را انتخاب کنند.

کوتاه شهر قصه copy