ایلان ماسک، میلیاردر ۵۲ساله، هفت سال پیش، مدت کوتاهی پس از درخواست طلاق امبر هرد از جانی دپ با این بازیگر وارد رابطه شد که ۱۸ ماه به طول انجامیده است. در‌حالی‌که این زوج تاکنون بسیار درباره یکدیگر صحبت کرده‌اند و از آن زمان رابطه دوستانه‌ای با هم داشته‌اند، کتاب بیوگرافی جدید ماسک تصویر متفاوتی از دوران با هم بودن این دو چهره معروف ترسیم می‌کند. این دو اولین بار در سال ۲۰۱۳ در فیلم ماچته می‌کشد (Machete Kills) با هم ملاقات کردند؛ جایی که امبر نقش بلانکا واسکوئز، بانوی سن آنتونیو، و ایلان ماسک نقش خود را در فیلم بازی می‌کرد. رابطه عاشقانه آنها اما چهار سال بعد آغاز شد، زمانی که ازدواج امبر با جانی به پایانی توفانی رسید که بعدا منجر به دادگاه‌های طولانی و جنجالی در سال ۲۰۲۲ شد.

بر اساس بیوگرافی جدید، زندگی عاشقانه ایلان و امبر بیشتر حول کارهایشان می‌چرخید؛ امبر یک بار به کالیفرنیا پرواز کرد و به کارخانه تسلا رفت تا ایلان ماسک را در روز تولدش سورپرایز کند و کارآفرین حوزه فناوری برای ملاقات با هرد در صحنه فیلم‌برداری «آکوامن» به استرالیا سفر کرد. طبق آنچه اخیرا منتشر شده، کیمبال ماسک، برادر ایلان ماسک، امبر هرد را «سمی» و «کابوس» توصیف کرده است. کیمبال ماسک همچنین ادعا کرد که «ایلان عاشق آدم‌هایی می‌شود که زیبا هستند، در این شکی نیست، اما جنبه بسیار تاریکی هم دارند.»

پاسخ ایلان به همه این انتقادات نسبت به امبر این بود: «چون من در عشق احمقم. من اغلب احمقم اما به‌ویژه در عشق احمقم.» او در ادامه به زندگی‌نامه‌نویس گفت که رابطه‌اش با امبر «۱۸ ماه جنون بی‌وقفه» و همچنین «به‌طور تکان‌دهنده‌ای دردناک» بود.