در ادامه سلسله نشست‌ها و برنامه‌های باشگاه مخاطبان موزه سینمای ایران، علی نصیریان، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، به موزه سینما می‌رود. در این دیدار که شنبه چهارم شهریورماه ساعت ۱۷ در سالن فردوس موزه سینما برگزار خواهد شد، علی نصیریان ضمن بیان خاطرات خود طی سال‌ها حضور در سینما و تئاتر، بخشی از تجربیات خود را با اعضای باشگاه مخاطبان موزه سینما در میان می‌گذارد. علی نصیریان چهره شناخته‌شده سینما و تئاتر کشور است که تاکنون جوایز بسیاری به دست آورده و نشان درجه‌یک فرهنگ و هنر را نیز از آن خود کرده است.

علی نصیریان

 

آلبوم «شاعر گمشده» با صدای شهرام ناظری و آهنگسازی ارشک رفیعی روی اشعاری از محمود مشرف آزاد تهرانی (م. آزاد) به‌زودی منتشر می‌شود. در این اثر نوازنده‌هایی چون سعید همتیان (نی)، فرزاد جعفری (سازهای کوبه‌ای)، امین عطایی، محمود عربانی، دانیال جورابچی، داریوش حجازی، آناهیتا اتحاد (ویولن)،  دانیال جورابچی، الهام عادلی (ویولنسل)، کوروش کشاورز، غزاله شیرازی (ویولا) و پرتو فتاحی (فلوت) هنرنمایی می‌کنند.

 

مهدی غبرایی، مترجم پیشکسوت، مجموعه‌داستانی با عنوان «درآمدن از فصل خشک» نوشته‌ چارلز مونگوشی را ترجمه کرده که به‌زودی از سوی نشر خزه روانه بازار کتاب خواهد شد. داستان‌های این نویسنده سرشناس آفریقایی در کتاب «درآمدن از فصل خشک» با وجود رخ دادن قصه‌ها در طبیعت خشن زیمبابوه و اشارات نویسنده به مصائبی که سفیدها بر سر آنها آورده‌اند، سبکبال و لطیف هستند و رو به روشنایی و امید دارند. مونگوشی در این مجموعه‌داستان به مقولاتی همچون عشق، تنگنا، رابطه‌ پدر و مادری و بقا، یعنی دغدغه‌های آدم‌های عادی، می‌پردازد. کتاب «در آمدن از فصل خشک» شامل ۱۲ داستان کوتاه است و یک پیوست که مترجم در آن، به زندگی و آثار و سبک ادبی مونگوشی پرداخته است.

4881850

 

حسین ولایتی، عکاس ایرانی و عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، از روز شنبه (۲۸ مردادماه) به دلایل نامشخصی توسط طالبان در افغانستان بازداشت شده است.او که در دوران مرخصی کاری خود به افغانستان سفر کرده بود، پس از ۱۰ روز حضور در این کشور، شنبه صبح هنگام بازگشت به ایران در فرودگاه ممنوع‌الخروج شده و از آن زمان اطلاعی از وضعیت او در دست نیست. ولایتی از ابتدای ورود به خاک افغانستان با مراجعه به وزارت اطلاعات و فرهنگ این کشور حضور خود را اعلام کرده بود.

حسین ولایتی