ادامه تبعیض نژادی و جنسیتی در هالیوود

در طول این مدت، محققان تغییر اندکی در میزان حضور گروه‌های غیرسفیدپوست از هر نژاد و قومیت در فیلم‌ها یافتند. البته یک استثنا هم بود و آن حضور چهره‌های آسیایی در فیلم‌ها بود. آمار حضور آسیایی‌ها که در سال ۲۰۰۷ تنها حدود ۴/ ۳درصد از شخصیت‌های فیلم‌ها را تشکیل می‌دادند، در سال ۲۰۲۲ به ۹/ ۱۵درصد رسیده است. اما در کل، شخصیت‌های غیرسفیدپوست کمتر از سهم خود در زندگی واقعی به صفحه نمایش راه یافتند و سهم ۳/ ۳۸درصدی را به خود اختصاص دادند که در مقایسه با میزان ۱/ ۴۱درصدی از جمعیت آمریکا در زندگی واقعی، کمتر است. در همین حال سال ۲۰۲۲ دختران و زنان رنگین‌پوست در ۱۹ فیلم از ۱۰۰ فیلم نقش‌های اصلی را بر عهده داشته‌اند، اما این آمار در سال ۲۰۰۷ تنها یک فیلم بوده است.

در مجموع نقش‌های اصلی یا دوم زن ۴۴درصد از این شخصیت‌ها را شامل می‌شد. با‌این‌حال، دختران و زنان تنها ۶/ ۳۴درصد از نقش‌های دارای دیالوگ را در ۱۰۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۲ تشکیل داده‌اند. این نسبت با یافته‌های گزارش مرکز مطالعات زنان در تلویزیون و فیلم در ایالت سن دیگو که اوایل امسال منتشر شد و نشان می‌داد مردان در صفحه نمایش از جایگاه ۳ به ۱ در برابر زنان برخوردارند، مطابقت دارد. تنها ۱۵ فیلم از فیلم‌های سال ۲۰۲۲ از نظر نقش‌های دارای دیالوگ از نظر جنسیتی متعادل بودند. در ادامه همچنین بررسی شد تا روشن شود چه افرادی به طور کامل در فیلم‌ها غایب هستند.

هیچ‌یک از ۱۰۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۲ شامل یک شخصیت زن سرخ‌پوست آمریکایی یا بومی آلاسکا نمی‌شد و تنها کمتر از تعداد انگشتان یک دست یک دختر یا زن با تبار بومی هاوایی یا جزایر اقیانوس آرام در فیلم‌ها وجود داشت. در ۷۰ فیلم هیچ دختر و زن چندنژادی یا چندقومیتی به تصویر کشیده نشده بود و در ۶۱ فیلم هیچ زن لاتین، در ۴۴ فیلم هیچ زن آسیایی و در ۳۲ فیلم هیچ زن سیاه‌پوست نقش‌آفرینی نکرده بودند. اما شخصیت‌های زن سفیدپوست تنها در ۷ فیلم غایب بودند. نتیجه‌گیری این تحقیق این بود که هر گونه پیشرفتی برای ارائه افراد از گروه‌های نژادی /  قومی کوچک‌تر محدود بوده و گرچه بروز تغییراتی برای جامعه آسیایی دلگرم‌کننده است، اما هنوز کارهای بیشتری باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که تنوع موجود در واقعیت روی صفحه نمایش هم به تصویر کشیده می‌شود.