سردرگمی‌ها در نمایش خانگی

سریال «شبکه مخفی زنان» از آغاز زمان پخش در ۷ مرداد ۱۴۰۱، در طول زمان انتشار بارها و بارها با بی‌نظمی در پخش و توقیف مواجه شد. پس از پخش قسمت بیستم در دی‌ماه سال گذشته، انتشار قسمت ۲۱ با مشکل مواجه شد و سریال از آن زمان در توقیف موقت به سر می‌برد، اما نهایتا سریال از حالت توقیف خارج شده و پخشش از سر گرفته خواهد شد.  دلایل این توقیف رسما اعلام نشده ولی برخی بر این گمانند که برخی دیالوگ‌ها در این مجموعه و حضور بازیگرانی چون باران کوثری، شقایق دهقان، حمید فرخ‌نژاد، احسان کرمی و مواضعشان پس از ناآرامی‌های سال گذشته از دلایل حساسیت‌ها نسبت به ادامه این مجموعه بوده است.

«شبکه مخفی زنان» اولین حضور افشین هاشمی به عنوان کارگردان در شبکه نمایش خانگی‌ محسوب می‌شود و نویسندگی آن را محمد رحمانیان و محسن قرایی بر عهده داشتند. در خلاصه داستان این سریال آمده که وزارت فرهنگ و هنر در سال ۱۳۱۰ تصمیم به تشکیل کانون بانوان گرفته تا با تشکل‌های مشابه رقابت و سپس آنها را حذف کند. سیامک انصاری، لیلا حاتمی، مهدی هاشمی، شبنم مقدمی، مونا فرجاد، یلدا عباسی، امیرحسین رستمی، رضا بهبودی، شهرام مسعودی و محمدرضا آزادفرد از دیگر بازیگران این مجموعه هستند.

آمستردام در تعلیق

اختلاف بین تهیه‌کنندگان و گردانندگان پلتفرم‌ها با ساترا پس از تغییر مدیریت نظارت بر شبکه نمایش خانگی موجب شده پس از هرگونه اختلالی در پخش مجموعه‌ها، انگشت اتهام نخست سوی ساترا نشانه رود، اما به نظر می‌رسد این‌بار ساترا در توقف «آمستردام» نقشی نداشته است.

«آمستردام» چهارشنبه‌ها به شکل اختصاصی از پلتفرم تماشاخونه پخش می‌شود. هفته گذشته نوبت انتشار قسمت پایانی فصل اول بود که به‌رغم اطلاع‌رسانی قبلی این اتفاق رخ نداد. به گزارش ایسنا پلتفرم پخش‌کننده تاکنون درباره‌ دلایل توقف پخش این سریال توضیحی ارائه نداده است.در همین زمینه محمدصادق افراسیابی، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، توضیح داده است: مجوز تمام قسمت‌های سریال «آمستردام» از سوی شورای انتشار ساترا صادر شده است و این سریال برای پخش قسمت‌های خود هیچ منعی از سوی ساترا ندارد. قطعا ساترا از باب پیگیری حقوق کاربران علت تاخیر در انتشار قسمت آخر سریال آمستردام را از تماشاخونه پیگیری خواهد کرد. حتی بازیگران این سریال با انتشار پیام‌هایی در واکنش به توقف پخش قسمت آخر این سریال از پلتفرم پخش‌کننده خواستار توضیح شده‌اند.

«آمستردام» نخستین تجربه سریال‌سازی مسعود قراگزلو است که هنگامه قاضیانی، شهرام حقیقت‌دوست، مهدی سلطانی، مهدی پاکدل، مجتبی پیرزاده، روشنک گرامی، مینا ساداتی و… در آن بازی کرده‌اند. داستان سریال بر اساس رقابت چند گروه مافیایی پیش می‌رود که هرکدام در تلاش برای شکست رقیب هستند. در این میان اتفاقات دیگری نیز رخ می‌دهد؛ مثل عشق‌های شکست‌خورده و ... .