شب آخر: سریال مناسبتی «شب آخر» به کارگردانی مهسا فتحعلی از امروز چهارشنبه ۲۸ تیر هر شب از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد. سریال «شب آخر» روایتی از زندگی دو خانواده است که یکی از آنها اخلاق‌مدار و دین‌‌محور و دیگری مال‌اندوز و غرق در ظواهر زندگی است و در نتیجه کشمکش‌های فرزندان این دو خانواده حوادث سریال رقم می‌خورد. در این سریال ۱۰قسمتی مجید مشیری، ساناز سماواتی، شیوا خسرومهر، گیتی معینی، اسدالله یکتا، زنده‌یاد شهرام عبدلی، محمود مقامی، مجید شهریاری، اسماعیل خلج، زهره صفوی و… به ایفای نقش می‌پردازند. علاقه‌مندان به دیدن این سریال می‌توانند‌ ساعت ۱۹:۰۰ به تماشای آن بنشینند. «شب آخر» ساعت ۲۳ و ساعت ۴:۳۰ روز بعد بازپخش خواهد شد.

عشق کوفی: سریال «عشق کوفی» به کارگردانی حسن آخوندپور از فردا پنج‌شنبه روی آنتن شبکه سه می‌رود. این مجموعه تنها سریالی است که از مدت‌ها قبل برای تولید و پخش آن در محرم تدارک دیده شده بود. «عشق کوفی» قرار است روایتگر یک عشق در کوفه سال ۶۱ هجری قمری باشد و ماجرای آن تا واقعه کربلا و شهادت سیدالشهدا (ع) ادامه پیدا کند. لعیا زنگنه، نادر سلیمانی، سعید شریف، شبنم قربانی، حسین سلیمانی، نادر فلاح، سوگل طهماسبی، مریم کاویانی، سید جواد هاشمی و ثریا قاسمی بازیگران اصلی این سریال هستند.

ناگهان حسین(ع): برنامه «ناگهان حسین (ع)» در دهه اول محرم با محوریت نمایش‌نامه‌خوانی محرمی روانه آنتن می‌شود. بخش نمایش‌نامه‌خوانی این برنامه توسط میرطاهر مظلومی، بهاره نوحیان و حامد عزیزی روایت می‌شود که با توجه به روزهای نامگذاری‌شده دهه اول محرم و انتقال حس حُزن و اندوه به مخاطبان، سعی شده فضاسازی و صداگذاری قسمت‌های برنامه با روایت‌های انتخابی هرشب همخوانی داشته باشند. در بخش دیگری از برنامه، صحنه‌های محرمی بر اساس صحنه‌های نمایشی بازسازی خواهد شد. بخش پایانی برنامه نیز به مداحی پیرغلامان اهل بیت(ع) اختصاص دارد. این برنامه در ۱۰ قسمت ۴۰دقیقه‌ای همزمان با آغاز محرم، ساعت ۲۱ روانه آنتن می‌شود.

همه‌گیری: شبکه سه سیما در ایام محرم سریال «همه‌گیری» به کارگردانی محمد‌صادق بکتاشیان را که با موضوع کرونا تولید شده پخش می‌کند. این مجموعه که پخش آن چند روزی است که در شبکه سه سیما آغاز شده، فصل دوم سریال «اپیدمی» است که با اضافه‌شدن برخی نقش‌ها (کاراکترها) دنبال می‌شود. محسن قصابیان در این فصل نقش اصلی (فرمانده) را بازی می‌کند. شخصیت او یک پاسدار است که بیمارستان را راه می‌اندازد و به کادر درمان کمک می‌کند... محسن قصابیان، کوروش سلیمانی، مهدی صبائی، نیلوفر کوخانی و آتش تقی‌پور از بازیگران این سریال هستند. سریال «همه‌گیری» در ۲۰ قسمت تهیه شده و شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.