ثبات نامطلوب باکس آفیس در تابستان

میانگین فروش فیلم های پرفروش در دو سه سال اخیر پس از بحران کرونا، کمتر از ۴۰۰میلیون دلار بوده و نکته قابل توجه این است که چنین رقمی برای فیلم‌های معمولی سینمای هالیوود، رقم نسبتا مناسبی است. اما چنان که گفته شد، امیدواری به ثبت رکوردهای میلیاردی یا شکستن رکورد پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ، به کمترین میزان خود رسیده است. در واقع فیلم‌های موفق به ویژه پس از اعتصاب‌های اخیر، با چالش‌های جدی در جلب مخاطب مواجه‌اند. غیر از این به نظر می‌رسد که استقبال عمومی از ویدیواستریم‌ها و سریال‌ها، بازار سینما را تحت‌تاثیر قرار داده است.

باکس‌آفیس تابستانی

هفته اخیر باکس‌آفیس تحت‌تاثیر نمایش تازه‌ترین فیلم تام کروز بود. او با بازی در نقش اول فیلم سینمایی «ماموریت غیرممکن: روزشمار مرگ» توانست ظرف ۵ روز ۲۳۵میلیون دلار به گیشه اضافه کند و آغازگری موفق اما نه رکورد‌شکن باشد. آخرین بلاک‌باستر تام کروز در اولین هفته اکران در نمایش جهانی فیلم حدود ۲۳۵میلیون دلار فروخته، که این رقم شروع خوشایندی برای افتتاحیه است. اما پیش‌بینی‌ها از فروش کمتر از یک میلیارد دلاری این فیلم حکایت دارند.

این فیلم با فروش ۸۰میلیون دلاری در گیشه آمریکا در پنج روز، رکورد فروش سری فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» را در این بازه زمانی از آن خود کرد، گرچه پیش‌بینی می‌شد این فیلم مهیج و جاسوسی با فروش ۹۰میلیون دلاری کار خود را در آمریکا آغاز کند. تام کروز پس از فیلم موفق «تاپ گان ماوریک» در تابستان سال گذشته که به نوعی هالیوود را از ورشکستگی نجات داد، امسال با فیلمی جدید از سری فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» به سینما بازگشته و این فیلم در هفته نخست اکران به فروش ۲۳۵ میلیون دلاری در سطح جهان دست یافته است.

«ماموریت غیرممکن: روزشمار مرگ بخش اول» دنباله وقایع قسمت ششم «ماموریت غیرممکن: فال اوت» را دنبال می‌کند، جایی که اتان هانت (تام کروز) و دیگر ماموران مخفی جهان را از یک آخرالزمان هسته‌ای نجات دادند. قسمت ششم از سری فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» در سال ۲۰۱۸، پردرآمدترین فیلم در این سری فیلم بود که نزدیک به ۸۰۰میلیون دلار در گیشه جهانی کسب کرد. هفتمین فیلم از سری «ماموریت غیرممکن» از تاریخ ۱۲ ژوئیه از سوی کمپانی پارامونت در آمریکا اکران خود را آغاز کرده است. این فیلم که با هزینه ۳۰۰ میلیون دلاری ساخته شده در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۱ اکران شود اما نمایش آن چند بار به تعویق افتاد.