آیین بزرگداشت سید جلال‌الدین محمدیان، خواننده پیشکسوت که اغلب او را با تصنیف مشهور «مردان خدا» می‌شناسند، شامگاه یکشنبه ٢٥ تیرماه در تالار رودکی برگزار می‌شود. این مراسم که با حضور اهالی مطرح موسیقی، پیشکسوتان و جمعی از مسوولان و مدیران فرهنگی کشور برگزار می‌شود، با اجرای تنبورنوازان «راز مهتاب» قطعه «مردان خدا» توسط این گروه اجرا خواهد شد. سید جلال‌الدین محمدیان متولد ١٣٢٥ در کرمانشاه است و از عنفوان جوانی به تشویق استاد سید‌امیرالله کاته‌کبودی با گروه تنبورنوازان به همکاری پرداخت. او در سال ۱۳۵۱ فعالیت رسمی و هنری خود را در مرکز فرهنگ و هنر کرمانشاه شروع کرد و در سال ۱۳۵۵ به تهران آمد و برای اینکه بهتر بتواند گوشه‌ها و ردیف‌های موسیقی اصیل ایران را فرا گیرد به عنوان شاگرد نزد استاد محمدرضا شجریان پذیرفته شد. او از محضر اساتیدی چون سید امرالله شاه‌ابراهیمی، سید خلیل عالی‌نژاد، کیخسرو پورناظری و علی‌اکبر مرادی نیز بهره برده است.

محمدیان copy

   

فیلم سینمایی «کت چرمی» ساخته‌ حسین میرزامحمدی امروز یکشنبه ساعت ۱۸ در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور حسین میرزامحمدی (کارگردان)، مسعود هاشمی‌نژاد (نویسنده)، سارا حاتمی (بازیگر)، زهرا اردکانی‌فرد (منتقد سینما و مدرس دانشگاه)، کورش جاهد (کارشناس مجری) و جمعی دیگر از عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم که یک درام معمایی است، آمده است: «عیسی فرهمند، کارمند بازرسی سازمان بهزیستی در جریان بازدید از یک مرکز نگهداری دختران خیابانی، متوجه باند فساد مشکوکی می‌شود که او را به یک مهمانی زیرزمینی ممنوعه می‌رساند؛ مهمانی کُت‌چرمی...» جواد عزتی، صابر ابر، گلاره عباسی، پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی، مائده طهماسبی، بهزاد خلج، رویا تیموریان و سیامک احصایی از بازیگران «کت چرمی» هستند.

   

نمایش «چخفته» به نویسندگی فرزانه محمدحسین با تهیه‌کنندگی رضا ناجی‌پور و طراحی کارگردانی اشکان پیردل‌زنده  از 23 تیر تا 18 مرداد هر شب ساعت 20:15 در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است. در خلاصه داستان نمایش «چخفته» آمده است:  میگن موقع مرگ همه خاطرات داشته و نداشتت مث یه خواب چند ثانیه‌ای میاد جلوی چشمات. نمایش چخفته، چند ثانیه قبل از مرگ دایی وانیا رو در ۷۰ دقیقه به روی صحنه آورده. رومینا فرمانی، فرزانه محمدحسین، یگانه منصوری، سارا زارعی، امیرحسین فروتن، سارا عزیزی، کیارش زرین، سیاوش کریما، محمدعلی الحمد و محمدعلی براتی بازیگران این اثر به‌ترتیب ورود به صحنه هستند. صبا ندایی، به عنوان آهنگساز در این اثر حضور دارد.