دبیرخانه دائمی فروش آثار هنری سه ماه بعد از افتتاح تعطیل شد!

دبیرخانه‌ای که طبق وعده مدیران اکسپو ۹۱ وزارت ارشاد، قرار بود به‌صورت دائمی فعال باشد، تعطیل شد. به گزارش مهر،‌ چندی پیش و بعد از تصویب قانون تخصیص بودجه دولتی برای خرید آثار هنری و تغییر مدیران برگزاری این برنامه مهم هنری که می‌توانست نقش بسیار مهمی در اقتصاد هنر ایران داشته باشد، دبیرخانه دائمی این رویداد در تالار وحدت تشکیل شد که به قول جواد صادقی، دبیر اجرایی این برنامه قرار شد به‌صورت دائمی فعالیت کند.

اصغر امیرنیا، سرپرست امور تجسمی ارشاد نیز در گفت‌وگویی تایید کرد که این دبیرخانه دائمی خواهد بود و برای اکسپوهای بعدی وزارت ارشاد تصمیم‌گیری خواهد کرد. ولی تنها بعد از سه ماه از اتمام این جریان و خاتمه یافتن اکسپو ۹۱ که مدیران حاضر به ارائه آمار دقیق فروش آن هم نیستند، اکنون دبیرخانه اکسپو نیز تعطیل شده‌است.

حسینی، رییس شورای سیاست‌گذاری این رویداد و مدیر بنیاد رودکی، در نشست خبری اکسپو گفته بود: «در دوماهی که من مسوول شده‌ام به این نتیجه رسیده‌ام که این حرکت باید به صورت مستمر و دائمی پیگیری شود تا اتفاقی که باید، بیفتد.» حال جای این سوال همچنان باقی است که چگونه تنها بعد از سه ماه تمام این وعده‌ها نقش برآب شده است؟