تذکر کتبی به وزیر ارشاد برای سهمیه حج 30 هنرمند سینما

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکر کتبی خواستار ارائه توضیح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون علت اعلام اسامی ۳۰ تن از هنرمندان تئاتر و سینما جهت تشرف به حج تمتع شد. به گزارش مهر، زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکر کتبی در جلسه علنی دیروز ارائه توضیح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون علت اعلام اسامی ۳۰ تن از هنرمندان تئاتر و سینما جهت تشرف به حج تمتع را خواستار شد.

براساس این گزارش پیش از این رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرده بود: با تدوین شیوه‌ نامه و هدفمند کردن سهمیه های حج، به‌زودی جلوی برخی سهمیه‌های خاص گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی در خصوص سهمیه‌بندی‌های خاص حج نیز گفته بود: زیارت خانه خدا نباید به عنوان سهمیه به افراد خاصی تعلق گیرد.

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: هر ساله مردم زیادی در نوبت تشرف به حج هستند و این درحالی است که سهمیه‌هایی نیز به افراد مختلف داده می‌شود به همین دلیل قصد داریم جلوی این کار را با تدوین سیاست و برنامه‌ریزی‌هایی گرفته و حاکمیت قانون را به‌عنوان اصل قلمداد ‌کنیم.

این اظهارت رییس سازمان حج و زیارت در حالی است که امسال برای ۳۰ نفر از هنرمندان تئاتر و سینما سهمیه حج واجب در نظر گرفته شده است. در سال‌های اخیر نیز سهمیه خاص برای تشرف برخی هنرمندان تئاتر و سینما به حج تمتع سابقه داشته است.