غیبت ستاره‌ها در شب عید

این در حالی است که معمولا برنامه‌های سال تحویل به صورت زنده روانه آنتن می‌شدند. البته شاید با توجه به برخی حاشیه‌هایی که در ماه‌های اخیر در برنامه‌های زنده به وجود آمده چنین تمهیدی چندان دور از ذهن هم به نظر نمی‌رسد. نکته مهم اینکه  هنوز اسامی کامل مجری‌های سال تحویل به صورت رسمی اعلام نشده ولی تقریبا ترکیب مشخص است و نسبت به سال‌های اخیر تفاوت‌های زیادی وجود دارد. تقریبا تمام مجریان مشهور سال‌های گذشته از برنامه‌های نوروزی کنار گذاشته شدند و جای خود را به چهره‌های جدید و حتی ناشناخته داده‌اند.

شبکه یک

گفته می‌شود اقبال واحدی مجری پیشکسوت تلویزیون در ۶۷ سالگی قرار است روی صندلی اجرای برنامه سال تحویل شبکه یک بنشیند. «صبح بخیر ایران» اولین برنامه او در تلویزیون بود که سال ۱۳۷۳ روانه آنتن شبکه یک شد. او امسال اجرای ویژه‌برنامه شب یلدای شبکه یک را هم بر عهده داشت. پیش‌تر برخی منابع از مهران رجبی به عنوان مجری شبکه یک یاد کرده بودند. علی ضیا چهره ثابت برنامه سال تحویل شبکه یک در چند سال اخیر بوده است.

شبکه دو

به نظر می‌رسد شبکه دو تنها شبکه‌ای است که برای اجرای سال تحویل از یک مجری زن بهره می‌برد و المیرا شریفی‌مقدم، وحید رونقی و مجید یحیایی ترکیب مجریان این شبکه هستند. المیرا شریفی‌مقدم بعد از ۲۲ سال گویندگی خبر تصمیم گرفته برای مدتی فضاهای دیگر مثل اجرا را تجربه کند. او امسال برنامه «صبحانه ایرانی» را برای شبکه دو اجرا کرد و همین همکاری باعث شد در فهرست مجریان سال تحویل این شبکه قرار بگیرد. شریفی مقدم در فضای مجازی یک چهره فعال است و نسبت به اتفاقات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی روز واکنش نشان می‌دهد و به همین خاطر طرفداران بسیاری دارد.وحید رونقی دیگر مجری این شبکه متولد ۱۳۶۳ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته سینما در مقطع کارشناسی و داماد ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان مشهور سینماست. او پیش‌تر اجرای برنامه زنده صبحگاهی شبکه تهران با نام «یه روز تازه» را بر عهده داشت و صداپیشگی انیمیشن را نیز انجام می‌داد. مجید یحیایی نیز در برنامه «صبحانه ایرانی» با المیرا شریفی‌مقدم همکاری داشته است. او بیشتر برنامه‌های ورزشی را اجرا می‌کند و اجرای «مردم‌نگار» و «تهران ورزشی» را در کارنامه دارد. در سال‌های گذشته افرادی مثل داریوش فرضیایی (عموپورنگ)، محمد سلوکی، نجمه جودکی و ژیلا صادقی اجرای برنامه‌های سال تحویل این شبکه را بر عهده داشته‌اند.

شبکه سه

قرار است شبکه سه از زوج سیدبشیر حسینی و حامد سلطانی برای اجرای برنامه سال تحویل استفاده کند. هر دو نفر امسال در شبکه سه حسابی پرکار بوده‌اند. حامد سلطانی که با اجرای مسابقه «میدون» مطرح شد، طی یکی دوسال اخیر اجرای برنامه‌های «سلام صبح بخیر»، «حسینیه معلی» و «اعجوبه‌ها» را بر عهده داشته است. او در حال حاضر فصل جدید مسابقه اعجوبه‌ها را روی آنتن دارد. سیدبشیر حسینی برای نخستین بار به عنوان داور در مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» حاضر شد. او در فصل سوم این مسابقه جای خود را به مجید اسماعیلی داد. حسینی در سال ۱۴۰۱ به عنوان مجری اولین تجربه خود را در این عرصه با اجرای برنامه «رویانیوم» پشت سر گذاشت. این برنامه همچنان از شبکه سوم در حال پخش است. رضا رشیدپور و احسان علیخانی در چند سال گذشته در ساعات تحویل سال روی آنتن شبکه سه آفتابی شده‌اند.

شبکه پنج

شبکه پنج تنها شبکه‌ای است که به ترکیب سال گذشته‌اش دست نزده است. مصطفی امامی سال گذشته ویژه‌برنامه سال تحویل شبکه پنج را اجرا کرد و امسال هم قرار است مجری این شبکه باشد. او با اجرای برنامه‌های «کاکتوس» در سایت آپارات و «تی‌وی پلاس» دیده شد و به شهرت رسید. تفاوت امامی امسال و پارسال این است که او از وضعیت مجردی خارج شده و ازدواج کرده است. لحظه جاری شدن عقد مصطفی امامی و همسرش در جوار حرم امام حسین(ع) عید فطر امسال به صورت زنده از تلویزیون پخش شد. ویژه‌برنامه شبکه ۵ از شنبه ۲۷ اسفند آغاز می‌شود و به مدت سه شب ادامه خواهد داشت.