عبدالحسین زرین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کوب، استاد دانشگاه، پژوهشگر و مورخ متولد (۱۳۷۸ - ۱۳۰۱) استاد برجسته ادبیات و تاریخ بود که طی مدت حیاتش آثار بسیاری درباره ادبیات و تاریخ ایران و اسلام از خود به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جای گذاشت. از آثار او می‌توان به تاریخ در ترازو، بامداد اسلام، با کاروان حله، شعر بی‌دروغ، شعر بی‌نقاب، از کوچه رندان، سیری در شعر فارسی، سر نی، بحر در کوزه و پله‌پله تا ملاقات خدا اشاره کرد.

زرین کوب خبر کوتاه copy

جدیدترین ویژه برنامه تخصصی «فیلم و گفت‌وگو» با نمایش، نقد و بررسی فیلم سینمایی «خانواده فیبلمن» در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.  در این برنامه که به همت کانون سینمای ناب این فرهنگسرا برگزار می‌شود، مسعود میمی به‌عنوان کارشناس، یاسمین خالصی منتقد و حسام قاسمی دبیر کانون دانش سینما ناب و اشکان هورسان نیز به‌عنوان مهمان ویژه در این جلسه حضور دارند.  خانواده فیبلمن (The Fabelmans) در ژانر درام به‌کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که در ۲۰۲۲ منتشر شد.  خانواده فیبلمن داستانی نیمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زندگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای است که بر اساس دوران نوجوانی اسپیلبرگ و سال‌های اولیه فیلم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی او ساخته‌شده و در فیلم از طریق داستان فیلم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ساز جوان مشتاق، سمی فیبلمن که کشف می‌کند چطور قدرت فیلم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها می‌تواند به او کمک کند تا حقیقت خانواده ناکارآمدش و اطرافیانش را ببیند، روایت می‌شود.  این برنامه پنج‌شنبه 4 اسفندماه از ساعت 15:30 تا 18:30 در سالن آمفی‌تئاتر دکتر یونس شکرخواه فرهنگسرای رسانه با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و عموم مردم برگزار می‌شود.

فیبلمن‌ copy

ضبط موسیقی و تدوین سریال «جشن سربرون» به‌کارگردانی مجتبی راعی که تصویربرداری آن ۲۷ماه طول کشیده است به پایان رسید. در خلاصه داستان «جشن سربرون» چنین آمده است: «بهادر، کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه سرخو رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها خاموش شده‌است تا اینکه سرخو با اعتمادبه‌نفس به خواستگاری دختر زیبا و کم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وسال بهادر می‌آید. غافل از اینکه این دختر قرار است به عقد پسرعمویش درآید. سریال ۵۸ قسمتی «جشن سربرون» به سفارش سیما فیلم تولیدشده‌است و به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد.

جشن سر برون copy