مرثیه مجری مشهور از مصائب خوی

در ابتدا حضور علیخانی در این برنامه چندان علنی به نظر نمی‌رسید، اما پس از انتشار خبرهایی درباره همکاری با «جوکر» و اضافه شدن نامش در تیتراژ، این مجری و برنامه‌ساز در قسمت پایانی مقابل دوربین حاضر شد تا در گفت‌وگویی با شرکت‌کننده‌های نهایی، توضیحاتی را درباره نحوه ساخت برنامه جدیدش در شبکه نمایش خانگی ارائه کند. با پایان «جوکر» اما تا مدتی خبری از احسان علیخانی روی آنتن تلویزیون یا رسانه‌های مجازی نبود تا اینکه زمزمه‌هایی درباره مهاجرتش به گوش رسید؛ خبری که حالا با انتشار متنی در فضای مجازی توسط این مجری تکذیب می شود.

در این بازه زمانی، مسوولان صداوسیما هیچ اظهارنظری درباره ادامه همکاری با احسان علیخانی نداشته‌اند و هنوز مشخص نیست آیا سکوت دو طرف به معنای پایان این همکاری پس از حاشیه‌های برنامه پرخرجی مانند «عصر جدید» است یا اینکه احسان علیخانی بار دیگر در سکوت خبری در حال ساخت برنامه‌ای جدید برای شبکه نمایش خانگی یا صداوسیماست. در روزهای گذشته اما ناگهان شایعه مهاجرت این چهره  تلویزیونی در فضای مجازی مطرح شد و در نهایت علیخانی را مجبور به واکنش کرد. علیخانی در مطلبی که در همین رابطه منتشر کرده، مطالب منتشرشده درباره مهاجرتش را نادرست خوانده و در‌عین‌حال از سفر به خوی و حضور در کنار مردم این شهر زلزله‌زده خبر داده است.او در بخشی از این متن آورده است:

«۱۲ روزه که با تعدادی از دوستان، خوی هستیم. دمشون گرم همه کسایی که اومدن تا مرهمی باشن در این شرایط عجیب و سرمای هوا... سعی می‌کنم در قالب استوری، مشکلات، کمبودها، کمک‌های مردمی و سختی‌های این عزیزان رو باهاتون به اشتراک بذارم. تعدادی خانه ویران شده و انبوهی خانه تَرَک خورده. زندگی در چادر، سرمای شدید و دمای زیر صفر، بارش برف و ترسِ مخصوصا بچه‌ها از زلزله و چندین پس‌لرزه، شرایط رو سخت و پیچیده کرده. با دوستان به این نتیجه رسیدیم جز کارهایی که با زحمت همه داره انجام می‌شه، ما تمرکز بذاریم روی خانواده‌هایی که با فرد دارای معلولیت در چادر هستند یا سرپرست خانواده‌شان از دنیا رفته، مستاجر بودند و خونه‌شون آسیب‌ دیده و شرایط بازگشت ندارند. امیدوارم تا شب عید بتونیم هر تعدادی که تونستیم و در توان ما بود براشون خونه‌ای امن رهن کنیم و وسایل خونه رو نو کنیم براشون.

اونقدر اوضاع اقتصادی خرابه که من واقعا خجالت کشیدم از مردم کمک بگیرم و فقط دارم دوستان، رفقا و همکاران رو میارم وسط که کمک کنند و ازشون ممنونم که همراه شدند؛ البته مردم برای خوی کم نذاشتند. باید کنار اهالی خوی بود تا به زندگی عادی برگردند.» او دو تصویر را ضمیمه روایت خود کرده و توضیحات عکس‌ها را هم نوشته است. درباره عکس اول نوشته که تصویر در روستای خانقاه، کنار فاطمه‌خانم زیبا و معصوم که در هوای ۱۰ درجه زیر صفر، داخل چادر با خانواده زندگی می‌کنند. درباره تصویر دوم هم نوشته است: تصویر دوم مربوط به تعدادی خبر در مورد مهاجرت منه که طی ٢٠روز گذشته این شایعه در حال انتشار بوده.

تکذیب این شایعه در برابر اون‌چه بر ایران و مردم گذشت، هیچ اهمیتی نداره، ولی به جهت پیگیری شما، تماس‌های مکرر دوستان، همکاران و رفقای رسانه‌ای که هنوز پیگیر صحت این خبر هستن، مجبور شدم این‌جا این خبر رو تکذیب کنم.» علیخانی در ادامه آورده است: «من از مرداد تا الان جز سفر به خوی، هیچ سفر دیگه‌ای نداشتم، قصد خروج از کشور رو هم نداشتم. ضمن اینکه از آغاز مهرماه به بنده اعلام شد ممنوع‌الخروجم و این ممنوعیت تا همین لحظه ادامه دارد و مشکلاتی دیگر که در برابر اون همه درد و داغی که بر دلمون ماند هیچ اهمیتی نداره. به امید روزهای خوب برای ایران و ایرانی.»