۱- ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت ( ۲۰۲۲)

هزینه تولید: ۵۸ میلیون دلار برای هر قسمت

ارباب حلقه‌ها

این سریال با بودجه ۵۸‌میلیون دلاری در هر قسمت و مجموع بودجه ۴۶۵‌میلیون دلاری برای کل قسمت‌ها ساخته شده و گران‌ترین مجموعه تاریخ شناخته می‌شود. این مجموعه در ژانر فانتزی و بر اساس رمان «ارباب حلقه‌ها» اثر جی. آر. آر. تالکین ساخته شده‌ و داستان وقایعی را روایت می‌کند که در عصر دوم جهان خیالی اتفاق می‌افتد و به ۴۰۰۰ سال پیش از وقایع مجموعه فیلم‌ها و رمان‌های «ارباب حلقه‌ها»‌ و «هابیت»‌ بازمی‌گردد. داستان در زمان صلح آغاز می‌شود و تمام رویدادهای مهم عصر دوم سرزمین میانه را پوشش می‌دهد. این رخدادها در داستان‌های اصلی تالکین بیش از هزاران سال اتفاق می‌افتد، اما در این مجموعه خلاصه شده‌ است.

 

۲- چیزهای عجیب (۲۰۱۶)

هزینه تولید: ۳۰میلیون دلار برای هر قسمت

چیزهای عجیب

سریال «چیزهای عجیب» به‌عنوان یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های طولانی‌مدت در نتفلیکس شناخته می‌شود. این سریال در طول چهار فصل از یک داستان شهری کوچک در مورد پسر گمشده و ارجاعات دهه ۸۰ ، به یک سریال علمی‌تخیلی ترسناک و بسیار تاریک‌تر و اکشن تبدیل شده است که شامل تاسیسات مخفی دولتی و دخالت نظامی برخی کشورها می‌شود. در کنار داستان‌های بلندپروازانه و تولید فصل چهارم، بودجه چشمگیر ۳۰میلیون دلاری برای هر قسمت این سریال در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه قسمت اعظم فصل چهار در خارج از شهر کوچک هاوکینز اتفاق می‌افتد، بودجه بیشتر امکان اکشن بیشتر، هیجان‌های بیشتر و قسمت‌های ۹۰دقیقه‌ای را فراهم می‌کرد .

 

3- وانداویژن (۲۰۲۱)

هزینه تولید: ۲۵ میلیون دلار برای هر قسمت

وانداویژن

این مجموعه یک مینی‌سریال تلویزیونی است که توسط جک شفر برای سرویس استریم دیزنی پلاس ساخته شده ‌است. این سریال بر پایه شخصیت‌های واندا ماکسیموف /  اسکارلت ویچ و ویژن، در دنیای سینمایی مارول ساخته شده است و برای ساخت هر قسمت ۲۵میلیون دلار هزینه شده است. داستان از یک زندگی آرمانی در شهر وست ویو آغاز می‌شود و سعی دارد با کنترل افراد شهر،‌ آرامش ازدست‌رفته‌اش را پس بگیرد. در این میان سازمان سورد متوجه تغییرات شده و تصمیم به حمله به این شهر می‌گیرد. وانداویژن در ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ با دو قسمت نخست به نمایش درآمد و در ۵ مارس با ۹ قسمت به پایان رسید.

 

۴- خاندان اژدها (۲۰۲۲)

هزینه تولید: ۲۰ میلیون دلار برای هر قسمت

خاندان اژدها

این مجموعه تلویزیونی به عنوان پیش‌درآمدی بر «بازی تاج‌وتخت» محسوب می‌شود و توسط جرج آر. آر. مارتین و رایان کندال برای اچ‌بی‌او ساخته شده ‌است. این سریال هم بر پایه رمان‌های مارتین ساخته شده‌اند. این سریال بر اساس بخش‌هایی از رمان آتش و خون، حدود ۲۰۰ سال پیش از وقایع بازی تاج‌وتخت و ۱۷۲ سال پیش از تولد دنریس تارگرین می‌گذرد. وقایع آن آغاز افول سلطنت خاندان تارگرین را به تصویر می‌کشد، که منجر به جنگ جانشینی تارگرین‌ها معروف به «رقص اژدهایان» می‌شود. پیش‌درآمد سریال «بازی تاج و تخت»، با جذب نزدیک به ۱۰میلیون نفر بیننده در قسمت اول، رکورد تعداد مخاطب برای شبکه HBO  را شکست.

 

۵- اقیانوس آرام  (۲۰۱۰)

 هزینه تولید ۲۰ میلیون دلار برای هر قسمت

اقیانوس آرام copy

این سریال با کارگردانی گروهی ساخته شده و نکته مهم حضور چهره‌هایی همچون تام هنکس و استیون اسپیلبرگ به عنوان تهیه‌کننده آن است که پیش‌تر در فیلم نجات سرباز رایان و جوخه برادران با هم همکاری داشتند. این مجموعه حول وقایع تاریخی نبرد جنگ جهانی دوم بین سربازان ژاپنی و آمریکایی در جزیره Peleliu می‌چرخد و با هزینه ۲۰ میلیون دلار برای هر قسمت، گران‌ترین مجموعه دوران خود بود. داستان درباره گروهی از سربازان آمریکایی است که برای جنگ با دشمن ژاپنی پس از نبرد پرل هاربر، وارد جزیره ژاپنی شده تا مانع ساخت فرودگاه توسط ژاپنی‌ها شوند. این مجموعه به دلیل دقت تاریخی و به تصویر کشیدن صحنه‌های جنگی حماسی جنگ جهانی دوم در اقیانوس آرام مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

 

۶- مندلورین (۲۰۱۹)

هزینه تولید: ۱۵ میلیون دلار برای هر قسمت

مندلورین

این سریال به کارگردانی جان فاورو ساخته شد و یکی از نخستین سریال‌های اوریجینال سامانه نمایش آنلاین دیزنی به حساب می‌آید که فصل جدیدی را در مجموعه جنگ ستارگان آغاز کرد. داستان پس از وقایع فیلم «جنگ ستارگان: بازگشت جدای» اتفاق می‌افتد و داستان یک شکارچی را دنبال می‌کند که یک نوزاد جوان متعلق به گونه یودا را که در سفری برای پیوستن به هم‌نوعان خود است، نجات داده است. بودجه ۱۵میلیون دلاری برای هر قسمت تا حد زیادی به دلیل تکنیک‌های فیلمبرداری مبتکرانه‌ای است که در طول فرآیند تولید استفاده می‌شود. سریال با نظر مثبت منتقدان و تماشاگران همراه بود و به‌خصوص شخصیت گروگو بسیار مورد توجه قرار گرفت. همچنین حضور دوباره شخصیت‌های سری جنگ ستارگان در این سریال توانست توجه خیلی از بینندگان را به خود جلب کند.