پاسخ فورد کاپولا به منتقدانش

در گزارشی که در نشریه هالیوود ریپورتر منتشر شده، آمده است «فرانسیس فورد کاپولا» در تلاش برای حفظ کنترل بر فیلم جدیدش است. یک پروژه که خودش تامین مالی افزون بر ۱۰۰میلیون‌دلاری آن را بر عهده داشته است و در این مقاله از چندین منبع ناشناس استفاده شده که ادعا کردند فرآیند فیلمبرداری این پروژه سینمایی به یک «دیوانگی مطلق» تبدیل شده که با اخراج عوامل، بودجه فزاینده و مشکلات جلوه‌های بصری رو‌به‌روست.

همچنین در این گزارش و به نقل از یکی از عوامل فیلم «مگالوپلیس» آمده است که مشخص نیست که آیا تولید این فیلم سینمایی می‌تواند طبق برنامه پیش برود یا خیر.

اما کارگردان «پدرخوانده» در این باره توضیح داده است: «هرگز روی فیلمی کار نکرده‌ام که در آن از بازیگران در این حد راضی باشم. من از اینکه ما تا این حد طبق برنامه پیش می‌رویم راضی هستم. این گزارش‌ها هرگز نمی‌گویند که این منابع چه کسانی هستند. به آنها می گویم ها، ها، فقط صبر کنید و ببینید. چون این فیلم زیبایی است و در درجه اول به این دلیل که بازیگران بسیار عالی هستند. من هرگز از کار با بازیگرانی که اینقدر سخت‌کوش هستند و آنقدر مایلند که به جست‌وجوی چیزهای غیرمتعارف بروند تا راه‌حل‌های پنهانی پیدا کنند، لذت نبرده‌ام. کار کردن با این بازیگران هیجان‌انگیز است. بنابراین اگر طبق برنامه هستیم و من بازیگران را دوست دارم، نمی‌دانم درباره چه چیزی صحبت می‌کنند.»

کاپولا همچنین گفت فیلم در بهار امسال به پایان می رسد و کاملا طبق برنامه است و  هدف او این است که فیلم را در سراسر جهان در یک روز افتتاح کند و از سینماهای «Imax» هم استفاده کند. او افزود: «هر شب می‌روم تصاویر گرفته‌شده آن روز را می‌بینم و متوجه می‌شوم که چرا این همه اتفاقات را پشت سر می‌گذارم. من عاشق چیزی هستم که هر شب می‌بینم. ظاهر فیلم دقیقا همان چیزی است که رویای آن را داشتم.»